AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
988

Brus från högtalarna i en 330ci -03

Hej

hämtade min nya bil en bmw 330 ci -03 idag och njuter i fulla drag med den och är hur nöjd som helst.
Men en sak stör mig hitills, i början trodde jag att det var brus från typ ac fläkten eller något liknande i det men har nu ikväll lyssnat och märkt att det är ett brus från stereon. Detta bruset går inte att få bort även om jag stänger av stereon på knappen fast har tändningen på eller sänker volymen till 0 så brusar det fortfarande ur högtalarna men slutar såklart direkt när jag vrider av tändningen, någon som har råkat ut för liknande och har något tips på vad jag ska göra?

mvh
Henrik nybliven 330ci ägare
lite mer matnyttig information.

Det är Harman/kardon ljudsystemet det handlar om.
Det är Navigator(MK4 tror jag Digital tv) i den.
På naviagatorns övre högre hörn så finns det tre diod lampor där lyser den mellersta rött och de andra två lyser ingenting, kan det vara någon fel indikation?
har lyssnat mer nu och bruset som jag pratar om kommer från diskanthögtalarna som är i framdörrarna
ingen som har en aning? Har nu även lyssnat på diskanterna i dörrarna och det spelar musik ur dom när man spelar men brusar konstant så länge tändningen är på.
Har mer information nu, lämnade in bilen till en bmw verkstad idag och datorn som han kopplade in då visade massor med "mystiska" fel med för låg spänning och mystiska saker man han kunde inte säga något fel eller peka på något så han startade om bilen och körde den ettag och då försvann felen men bruset kvarstår. Någon som har vart med om liknande?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.