AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.105

Övervakad parkering: Stockholm

Undrar om ni känner till ngt p-hus eller liknande i stockholm, som är bevakat? Skall upp till hufvudstaden nästa helg och är därför i behov av en parkering i stockholms centrala delar - gärna i närheten av gamla staden. Slottsbacken har enbart 12 (?) platser och sedan vet jag inte om det är bevakat eller inte..?

Hotellet vi skall bo på ombesörjer förvisso övervakad parkering men sist hotellet ifråga lät parkera bilen, kom den tillbaka med fyra totalskrapade fälgar som följd varför jag helst undviker att låta hotellet anordna parkering denna gång... =)

Tack för svar!

Mvh, A...
Är det ingen av de 55 stycken som läst tråden, som har något förslag/några tankar? =)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Övervakad, på vilket sätt menar du då? Som att någon skulle fysiskt sitta och vakta garaget i ett litet bås eller så? Då tror jag inte det finns många om ens ett enda.

Annars är ju alla stora garage som ingår i Stockholm parkering och är det vanligaste tv-övervakade.

Vad är det du är rädd för?

I just det området du efterlyser finns det inte alltför många garage att tillgå... Det största som ligger hyffsat centralt är Galleria-garaget. Ljust och kameraövervakat.

Niklas

Fransosen
Buspelle
Som sagt, att hitta ett parkeringsgarage med ständig övervakning är nog dessvärre inte möjligt. Det närmaste du kommer "övervakat" är nog Stockolm Parkerings garage som har bemanning dagtid och i vissa fall kvällstid och som stänger och låser vid midnatt eller däromkring. Slottsbacken är ett av deras garage. Känner dock inte till hur just detta garage är bemannat. Gallerieangaraget, Konserthusgaraget, Medborgarplatsen samt några till centrala garage driftas av Stockholm Parkering och har en hygglig säkerhetsnivå. OK-garaget vid Slussen ligger kanske bra till, men känner inte till hur det står till med bemanning et c. Du behöver dock inte vara jätteorolig. Visst händer det saker i Stockholms parkeringsgarage, men faran ska inte överdrivas. Normalt sett får du ha bilen ifred.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
min kärra blev stulen i stockholm så jag förstår din oro.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
...och ingen har varit i närheten av någon av mina bilar.

Det finns rätt så många bilar här så sannolikheten att något händer är rätt så liten.

bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jo. det såklart. jag var ju bara i stockholm över helgen men stod på en obevakad parkering i åkeshov men på ett lugnt område. dock inget larm eller låsbultar på min e30.
Givetvis är det inte så att jag förväntar mig att ngn fysiskt skall sitta och övervaka bilen. Det jag syftade på var kameraövervakning - inget annat.

Frågan jag ställde, kan förefalla otydlig, varför jag formulerar om frågan; Finns det ngt kameraövervakat garage i närheten av gamla staden?

Orolig är jag inte, tänkte mer att det skulle underlätta med lite tips på bra garage utöver de som finns på norrmalm.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Här har du Stockholmparkerings karta över alla deras garage: Länk
Kanon - tack så jättemycket!
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ähe, kör upp bilen till grindarna vid Slottet, ge några hundringar till slottsvakterna så kanske de kan hålla ett vakande öga över pärlan? ;)

Mvh/ Niclas
Heden, det hade varit nått ja. Hahaha :-)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Annars finns det ett attans bra ett på Kungsholmen om jag inte minns geografin helt tokigt. Bemannad vakt vid infartstunneln, portar, kameror, allt i ett bergrum. Tyvärr ligger det i kv. Kronoberg, och kruxet är väl att få polisen att släppa in dig i deras fina garage ;)
P HUSET VID NORRA LATIN ÄR BRA OCH SÄKERT HELT OKEJ DYGNAVGIFT.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Bredvid Polishuset finns ett garage som en del Poliser själva använder för sina privata bilar, kan vara ett av de säkrare i Stockholm. Infart korsningen Kungsholmsgatan och Norra Agnegatan.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag har i många års tid parkerat på gatan i Stockholms innerstad, dag som natt. Har aldrig någonsin råkat ut för varken skadegörelse eller inbrottsförsök.

Visst är det skönt med garage. Men fördelen med att stå på gatan är att man slipper märken efter dörruppslag. Jag har flera grannar som betalar dyra pengar för att stå i garage men sen får märken efter dörruppslag.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
gick resan bra anton, klarade sig fälgarna? =) satt kostymen fint? :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.