|
|
|
|---|---|
| ...någon som vet hur många clips som finns?..och gärna va de sitter...har tryckt ner alla jag hittar men får ändå inte fram grillen... | |
| har du tagit bort kofångaren???? | |
| Jag lackerade om min f.d. 535 -91 och plockade då ner hela fronten. Jag minns att "njurarna" hade en sagolik förmåga att nypa sig fast fasten jag hade hela frontplåten på bänk. Om man sätter en tandpetare i varje snäppe så går det nog, men jag valde att köpa en helt ny plastinsats,(ribborna) för 300kr istället, då den gamla var lite skamfilad. | |
| -Ja visst ja, kromringarna drar man ut framåt men plastinsatsen är en del för båda sidor och lossas bakåt. | |
|
Så mycket bök?? "V8 fronten" är väck på ett kick utan något som helst trassel.. Lossa bara alla clipsen och den mer eller mindre trillar ut i famen på dig.. |
|
|
>>>Gasar-Magnus....kanske den beskrivningen jag gått efter då?..då ska det ju bara vara några clips under strålkastarhusen och några i mitten...sen bara att dra rakt ut....men det kanske inte fungerar på min bil då... >>>wass...har inte tagit bort kofångaren.... |
|
|
titta på mekartips där de byter strålkastar insats på e34. Där fin det tips på hur man plockar bort kofångare och dyl. Lycka till |
|
| tack wass....har tydligen missat ett clips..eftersom det verkar sitta tre på varje sida...sen törs man ju inte ta i för mycket när det är plast heller ju...... | |
| .....fast måste man verkligen ta bort kofångaren oxå??... | |
| Men Greger det är bara 4 bult till den ( på V8 fronten) så det är 2 min jobb at rycka kofångaren då... Kul att se hur det ser ut vet du om inte annat... | |
|
greger:Nej du behöver inte ta bort kofångaren.Sorry. Jag var tvungen att prova igår!? Det är tre clips där uppe och två där nere. |
|
| tackar för svaren...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.