|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha bytt till HR / Bilstein så tycker jag att 635:an går lite skakigt på vägen. Den vibrerar och har sig och det känns som man kör på en tvättbräda. Överväger en framvagnsinställning, kan det vara lösningen, eller skall jag söka någon annan stans. Eller är detta priset man får betala för Bilstein / HR?? Mvh, Per-Magnus | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En sänkt E24:a med styvare fjädring,lågprofildäck på 17" eller större,detta ihop med sportstolar,ger en mycket bra kontakt med asfalten,där man känner av mycket av ojämnhet i backen. Själv funderar jag snart på att skaffa njurbälte,då det nästan känns som att färdas med häst och vagn på kullersten. =) Mvh Patrik |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det är därför jag allt som ofta säger att min M635:a är spartansk. ;) Mvh Patrik |
|
Ja, då är det nog spartanskt... Men det jag inte fattar är den regelbundna skakningen även på slät motorväg, så himla ojämna kan vällan inte E4an norr om stan vara? Mvh, Per-Magnus |
|
Hur skakar det? Bytt hjul på sista tiden,eller stått still länge på hjulen? Balansvikt som lossnat kanske? Mvh Patrik |
Du får komma med på träffen i morgon ute på Djurgården,så kanske jag kan få en liten testtur!? =) Mvh Patrik |
|
Det är nog mer ratten som skakar än själva bilen. Bilen får nog anses bete sig som färväntat med HR / Bilstein. Och det blir värre ju snabbare man kör. I låga farter är det inte mycket skakningar, i 130+ är det så man stör sig på det. Jag kommer till Mantorp, och där kan du gärna få dra en repa och känna på själv;-). Bilen har stått mycket, har i prinicip haft den hos lackeraren hela vintern. Den stod lite på finhjulen, men fick sedan stå på de gamla TRX hjulen. Däcken är i stort sett nya. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Har du provat att plocka loss hjulen och montera tillbaka dem igen. Vet inte hur ni har det med distansringar men min förra uppsättning fälgar hade inpressade ståldistansringar i fälgarna som knappt syntes. Jag hade tappat en och inte ens däckverkstan märkte det. Bytte alla däck och balanserade om flera gånger innan felet hittades. /AGW |
|
|
Jag har HR och Bilstein och min skakar inte, visst den är lite stötig men går stabilt i farter upp till 200 km/h åtminstone. Däremot är den väldigt känslig för grova vägbeläggningar. Då kan den vara riktigt obehaglig att köra och det känns som om framhjulen håller på att vibrera loss. Det har hänt att jag stannat och inspekterat bilen utan att hitta några fel. Men när asfalten blivit slätare har vibrationerna försvunnit och bilen "rinner fram". vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Min gissning är att dina däck har blivit platta när bilen stått på dem...testa att få dem balanserade och att dom sitter rätt med centreringen. | |
| Förresten om du har kört med för lite luft kan du pajat däckena också...fick nämligen så på min..corden hade rört sig och skapat konstiga former på däcken så det var bara åka in och byta. | |
|
Hej! Är det någon som har nedanstående monterat på sin bil? Och hur känns den i så fall att köra? Passar de grejerna bra ihop, eller finns det bättre kombinationer om man vill sänka 20 - 30 mm? HR fjädrar 30 mm lägre till E24 7.81-6.87 H295342 Stötdämpare fram Bilstein Sprint Fram P36-0243 Stötdämpare bak Bilstein Sprint Bak B46-0727 |
|
|
Japp! Kolla på länken nedan så ser du hur det blir. Lycka till! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Inte säker på partnumren, men det verkar snarlikt min kombo. Jag är helnöjd, den går som ett strykjärn i kurvorna! Sänkiningen är lagom, men jag får vara försiktig vid fartgupp etc. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Problemen kvarstår på sharken, det skakar och rister om den. Fick ett tips om att det kan vara spindellederna. Någon som har någon erfarenhet av det? Hur kan jag se om de gamla är kass, nya lär kosta en slant... Mvh, Per-Magnus |
|
|
På mina 528or (E28) var det alltid nr 5/6 som var felet.Länk SBP märkte inget även om man påpekade att något var knas beroende på att när du lyfter bilen kommer bussningen i annan vinkel än när den står på marken. Har däremot aldrig behövt byta länkarmen på någon ännu,peppar peppar. Mvh Jonas Brinell p.s. Det går alldeles utmärkt att åka E24 till och från kyrkan på sitt eget bröllop. |
|
|
Kunde du se att det var något fel på 5 / 6 när du demonterade??? Vore kul att verifiera innan jag köper nytt;-) Mvh, Per-Magnus |
|
|
Kunde inte se något värt att kalla förslitning,men det hjälpte helt klart. Det värsta var just det att SBP nästan blev arg när jag sa att det är något knas medan de inte kunde hitta något fel alls.Frågade min lokala BMW reparatör i Växjö,BeTe där de sa direkt att jag skulle byta bussningen på det snedställda staget. Sagt och gjort och sedan var allt frid och fröjd (som en saga....) Nu ska jag kanske säga det att det är ju inte helt säkert att du har samma problem som jag,men hittar du inget annat så skulle jag inte tveka på dessa. kolla även kärvande ok+skivor. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Skumt, man förväntar sig ju att kunna se att en del är kass.... När du säger att det hjälpte, menar du då att det blev perfekt, eller att det blev lite bättre? Det jag har är vibbrationer i ratten och resten av karossen som kommer från ca: 30 - 40 km/h. Vibbrationerna ökar sedan i styrka i högre farter men kan vara mindre i lokala fartintervall... Låter det som samma problem som du hade? Mvh, Per-Magnus |
|
|
Mina vibrationer var inte över hela registret,utan vissa hastigheter och mer ibland mindre.Bussningsbyte hjälpte helt och hållet.Blev RIKTIGT bra då jag superkollat allt annat. Mvh Jonas Brinell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.