|
|
|
|---|---|
|
Kan ngn förklara vad som händer på beg.bilsmarknaden just nu.. Så snart det finns "intressanta objekt" till salu på tex. blocket.se tar det ngra dagar innan de "märkesoberonde handlarna" har samlat in bilarna till sin egen annonsering ?! hur går det till, hur kan de ha råd med detta ? Är det ngn som ger dessa personer starta egetbidrag så att de kan sälja bilar +350.000:- hemma i trädgården i en förort till stockholm ?? Är det inte konstigt att de lyckas ? Jag har själv varit i kontakt med 4st. bilar som en handlare (märkes iof) till slut köpte upp. Dessutom var han spekulant på en bil jag själv hade till salu, det framgick aldrig att han var en handlrare.. Detta verkar ske på många platser i landet, vissa fotograferar på sin egen garageuppfart andra har större verksamhet och "riktig" bilhandel. kanske ngn har hamnat i samma funderingar ? /P | |
| Du menar "handlare" såsom vår allas käre Lasse Bessik? =) | |
|
Hej, jag tror han menar bilhandlare generellt....jag letade själv Porsche Boxster S innan jag handlade min beemer:-).... tex en kärra som kom ut för begärt pris 249.000 på Blocket, såldes på typ 2 dar...o en vecka senare stod den hos en handlare i Skåne för 299.000. Det är många bilar som köps upp av såkallade (privatpersoner) men sen tar de bara in dem i bilhallen o säljer dem på finans för 50 mer till nån stackare utan koll:-) Inget jättekonstigt iofs kan jag tycka...... |
|
|
Så är det ja....Jag annonserade ut en 05:a häromveckan och det ringde säkert 7-8 bilhandlare. Olika "ursäkter" som typ: Jag har en kund jag letar till, ska skicka på export, behöver nyare bilar i hallen....osv Fast jag bryr mig egentligen inte mig om vem som köper mina bilar, bara jag får det jag ska så...:) Frasse |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
En sak kan man vara säker på: Ringer en seriös bilhandlare och vill köpa din bil så är den för billig.... Rätt prissatta bilar försvinner larvigt fort just nu. Det gäller att inte tveka om man ska få köpa bilen. Jag har missat ett par bilar som gick alldeles för fort. Mvh Johan |
|
Hej, Tack för svaren! Jag har själv vid flera tillfällen blivit uppringd av personer som, precis som ni säger, aldrig säger att de ska köpa upp bilen för att själv sälja den. Det värsta jag varit med om var då en privatperson kom för att titta på bilen, sedan hörde han aldrig av sig igen. Däremot började en av de kända "märkesoberoende Bilhandlarna" i Skåne att ringa på bilen, i omgångar. Det ville ju inte riktigt berätta hur det egntligen låg till (inte heller betala ngt jag begärt)men till slut kom det fram att den 1a spekulanten var kompis med bilfirman och de "drev ärendet" tillsammans.. Tröttsamt! Visst kan man tycka att det inte spelar ngn roll vem som köper bilen, det är väl mer metoderna som är dåliga. Har svårt att komma överens med personer som ljuger.. Den andra aspekten är just det att man inte hann på de bilar som de damsög upp från blocket. ang. priset behöver det ju inte vara för billigt. det är inte helenkelt att sälja bil just nu och de här har uppenbarligen tillgång till pengar för att köpa in bilar. dessutom är de snabbare än den vanlige spekulanten. de ringer oftast samma dag som annonsen kommer ut. sen verkar det vara en hel del bilar som fortfarande är registrerade på den 1a säljande ägaren trots att de står i bilhallen hur som helst,idag är det sol :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.