|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hade tänkt byta till nya silentbussningar på min 750 -88 idag eftersom det är passande väder. När jag kollade in hur bussningarna sitter bilen så ser jag att dom inte är lättåtkomliga precis. Dom sitter bakom innerskärmen av plast. Ska man verkligen behöva ta bort dom??? :( Naturligtvis låg fälgkorset i en annan bil så jag kunde inta ta bort bakhjulet och måste vänta att utföra jobbet tills imorron. Jag har några frågor angående detta: Den här bulten som går igenom bussningen och som har en mutter man kan lossa underifrån, är det bara att gå på muttern med en hylsa eller snurrar bulten då så man måste hålla emot med en nyckel? Har för mig att bulten ska vara "splajsad" och inte kan snurra runt. Måste man in i bilen under baksätena också för att lossa på nånting? Bussningen med fäste ser i nuläget ut att sitta jäkligt "bångligt" till. Vad jag undrar är ifall fästet blir mera åtkomligt efter man lossat muttern / bultarna? Sjunker fästet ner bit då? Har för mig att man efter man lossat bultar / mutter måste stödja fästet med en domkraft för att det inte ska sjunka ner för mycket. Glada solhälsningar Tord "Nöden är uppfinningarnas moder." | |
| Va en länk här för nån dag sen me Bosse bildoktorn "go gubbe" bara fram me gasolbrännaren och så vips borta ;-) sök den !!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.