|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är spekulant på ett par 18 " rondellfälgar, enligt säljaren är det ET13 och han mätte navdiametern till 74 mm, antar att det är 74,1 . jag vet att det är samma men et20 är det väl på E39 som jag har ? mvh | |
|
Kör BBS 18X9,5 med ET13 på min E39 touring funkar hur bra som helst. //Tobmag |
|
|
Hej ok, som jag förstått det så¨är ET hur mycket det sticker ut ? så ET20 sticker ut mer än ET13 ? Mvh |
|
|
Kolla längst ner på länken för info om ET. Länk |
|
|
Tjena läste där, blev dock inte klok på exakt hur man räknar, jag vet inte texakt bredden på fälgarna men tror inte dom e så breda då det sitter 235 /35 / 18 runt om Någon som vet om det funkar på E39 ? |
|
|
Om du har ET20 orginal och ändrar till ET13 så kommer du ändra totala spårvidden med 14mm(bredare) och det är godkänt av SBP. Kör oxå med 235/35/18 runt om. //Tobmag |
|
|
OK behöver man speciella bultar också ? Så då är det bara och tuta o köra med andra ord |
|
|
fick reda på att dom är 8.5 TUM, borde va superlugnt då ? men ska man ha andra bultar eller e det samma ? |
|
|
Ännu en updatering Dom är 235 / 40 / 18 Och som sagt Bredd 8.5 TUM Han lägger en tumstock över navhålet så ser han att det är typ 74 mm, minus eller plus nån mm. Kan väl inte finnas något navhål som är liknande det va ? 74.1 alltså. Svar är uppskattat =) |
|
| De passar rakt av på en e39. Har du lägre ET än original sitter fälgarna längre ut mot skärmkanterna så att säga. Det ska inte vara några problem alls. | |
|
Ok tack, han mäter ungeför 74 mm rakt över navhålet, måste väl vara 74,1 ? finns väl inga som är gjorda för andra mått, han sa dom skulle passa hans ford från början finns bilder om någon är intresserad av att se |
|
| Ja, det bör vara 74.1 Åk dit o skifta ett hjul så ser du om det passar. | |
| Tjena, jo hade det vart så enkelt , dom finns en bit bort därför jag vill va säker :d | |
|
Hej,captainoats,du skrev något att den skulle passa hans Ford,vad jag kan se på mina listor finns det ingen Ford med den bultcirkeln eller det navet,är navet större går det att "navringa" ner det till 74,1 men med bultcirkeln är det ju kört.Kolla upp det där med Forden om det stämmer.Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.