|
|
|
|---|---|
|
Som standart så lyser ABS lampan på min E39 -96, vid en felsökning fick jag fram att ställmotorn och höger ABS givare skulle vara urfunktion, och då bytte jag ut dem. Nu är det så att ABS lampan inte har slocknat, slocknar lampan av sig själv eller måste man radera felkoden? Och ställmotorn, måste man ställa in den, eller programera om den? | |
| bytte på min bil i veckan och lampan slocknade när jag sartade bilen. | |
| ställmotor eller sensor? | |
|
Byter man givare till ett hjul slocknar lampan vid ca 40 km om det är riktigt,men ställmotor vet jag inte.larm om felen ligger kvar i minnet även om allt är ok.Går även de att radera. Antar att du menar kontroll enheten som sitter med 6 skruvar och en el-kontakt som är vanligt fel på E39 99-00. Har du någon vän med carsoft så löser detta sig bra. Mvh Jonas B. |
|
| jag bytte sensorn h-fram. Ställmotorn är väl den dit alla abs-antispinn sladdarna går. OM den är fel på kostar det ganska många tusenlappar att laga hos bmw. Det finn dock ett seriöst bolag som lagar sådana för 1500-2000:-. med garanti. Dom fixade kombiinstrumentet på min bil. Skulle kostat nästan 10000 på bmw gick på 4500:-. | |
|
Bytte sensor förra veckan och lampan slocknade först när jag kört i 40-50km/h |
|
|
Hej, nu har problemet löst sig, felet var att jag hade bytt ut dem till en sensor som passar 01:an och de passade inte -96:an, men nu har jag bytt ut den till en från 96. tack för alla svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.