|
|
|
|---|---|
|
Hej, såg igår att det tydligen strålar ut glykol i flänsen vid termostathuset. vatten finns kvar, frågan är om man kan köra vidare och fylla på eller om man skadar något då det är ett tryckstt system? På alpinan... /Christian Länk | |
| Ursäkta men är det inte bättre att lämna in och få det gjort ? Ett byte blir inte särskilt kostsamt jämfört med vad byte av topp kommer kosta. | |
|
Om termostathuset håller på och läker skall du väl bara låta den vara i några dagar, sen borde den vara hel igen. Det är värre om den läcker... Då bör du byta innan du kör mer. Systemet kan få luftfickor och cirkulation utebli, därvid kan din topp gå varm och bli skev, sen har du olja i vattnet och tvärtom. Minre kul historia än ett nytt termostathus. |
|
|
Självklart ska jag byta så fort det går?!?!?! Fattas väl bara annat!! men hur får man in den på en fredag? Och har massa viktiga turer under helgen. Det var liksom frågan 2200 kostar det att få det bytt och tid bokad. Men fram tills dess var min fråga... /Christian Länk |
|
|
Beror väl lite hur modig du är =), men kan väl inte rekommendera att köra med den pga kokningsrisken om de blir för lite vätska. Kan snabbt bli dyrt att chansa.. |
|
|
Ärligt talat vet jag inte, körde nu på lunchen, inget synligt läckage som i går, vätska i men nu larmar den hela tiden för låg kylarvätskenivå. Var sitter givaren och kan den få spelet? Vem litar man på, flotören i expansionskärlet eller nivågivaren? Bilen går inte varm enligt tempgivaren och värme kommer i kupén. /Christian Länk |
|
| men hur svårt äre att slå upp huvven varje gång du ska ska kallstarta, öppna kärlet o fylla på i behov. än sitta o lita på flotörer o givare. äre inte så de sprutar ut så äre ju ingen större fara för att de ska bli luft o grejor. men några längre resor är ju onödigt att ta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.