|
|
|
|---|---|
|
Ska till å köpa sänkfjädrar till min 535:a E39 som i dagsläget har gubb-chassi. Undrar hur mkt lagomt är, skulle vilja ha något i stil med m-chassit ev ytterst lite lägre. Någon som vet hur mycket m-chassit sänker? 30/20? Mvh Lars | |
| m-chassit senker 30\20,anbefaler einbach 30\20 for best kvalitet | |
|
Ok, 30/20 sänker m-chassit alltså. Kanske skulle försöka hitta ågra fjädrar som sänker 40/20 alt. 40/30 för att inte få för ycket epa stuk över den. Någon som vet vart man hittar någon bra sats för hyffsade pengar? |
|
|
M-sänkning visst, men JAG tycker ju personligen att E39:an är låg redan i originaltappning...sänker man det minsta lilla så ligger underredet "illa till", t.ex vid ytterst små nivåskillnader i väg s.a.s(egna erfarenheter). Men visst, "gubbstuk" vill man inte ha ;) Ska du sänka 40/30 så bör man tänka till en hel del innan man blåser ut i terrängen på småstigarna osv :) Mina tröskellådor är märkta av någon buckla redan i originalfjäderhöjd...tyvärr. Så...hur mycket BÖR jag sänka?...0 cm enligt mitt sätt att se det hela på.. Mvh Janne. |
|
|
Håller med om att e39 redan är rätt så låg mellan backe och underrede. Men har haft låga bilar tidigare och bara man är lite mer observant när man är ute å kör så brukar det inte vara några bekymmer. EN 30/20 sänkning blir det alla dagar. Någon som vet ngt märke som man kan lita på att dom verkligen sänker så mycket som det uppger? |
|
| Håller med om sänkning,har m-sport chassie och har problem att köra in inärmaste tvättautomat.Vägen stiger en aning och vid dörren faller betongen en aning varvid det tar fast i bottnet.(Såg skrapor i plastbottnet vid årbesiktningen).Får nog byta tvättställe! | |
|
leifeugen: det är bilens självbevarelsedrift, inte sänkningen som gör att du inte kan köra in i tvättautomat. Testa att köra in i en gör-det-själv-hall ist! :) ///puh: jag har gula konisar tillsammans med eibach som sänker 40/30 har jag för mig. Har inga större bekymmer med det där. På E60'n har jag m-chassie, vilket aldrig orsakat mig problem i vardagskörningen. |
|
|
Har Lesjöforsfjädrar som sänker 40/25 ( Touring ), har inte haft några problem att det ta i underredet vid billyft eller automattvätt. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
|
Okej. Är ett måste å få ner bilen på jorden iaf. Så det får nog bli 30/20 sänkning. Någon som har erfarenhet av Cobra eller Wietec? Bra priser på dessa fabrikat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.