AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.642

BMW hos Autoluna

Var och kollade på en 523i "99 hos Autoluna i Gbg idag...
Svensksåld fullservad enl servicebok, låga mil, precis som jag vill ha det.
inte den billigaste på blocket, men nu till frågan...

Är det värt dom extra pengarna för att få en lågmilare med full historik och ett års garanti?
Länk

5 ägare enl. bilreg..

Värt de extra pengarna?? Är nog bara Du själv som kan svara...
Enl. Di: Köppris 70 600 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Mycket tveksamt om bilen är prisvärd...
Pruta duktigt, riktigt duktigt!

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Om du planerar att ha den länge,tycker nog jag att det värt lite extra pengar
att få en lågmilare. Går säkert att pruta lite om du inte har inbyte.
Den verkar vara i fint skick. Min us för M-märket på bakluckan,som verkar sitta snett. Sen är det ju inte världens vakraste hjul.
För information,så är den Siena Röd,och inte Calypso Röd som det står i annonsen.
Personligen körde jag 523 i drygt 7 år.Skulle lätt kunna göra det några till.
Hade jag varit intresserad utav 523 hade jag lätt givit några extra tusen lappar för en lågmilare. Givetvis ska den vara välskött, och ha alla service stämplar i rätt tid etc.

Den är ju nästan ny =)
Men vill man snåla lite finns det alltid dem för halva priset på blocket med ägare "BMW" som säljer med ali fäljar och röst fri bil med 260000mil på mätaren!

Ta en provtur och avgör själv :)
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Som ref så hade en handlare i Sthlm en likadan men med endast 5600 mil för 69 000 kr till salu för någon vecka sedan.

/Rickard
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag tycker att för de pengarna att man kanske skulle få en nyare modell tex med de nya framljusen som är mycket snyggare
Tycker personligen inte att man skall vara rädd för en bil som gått lite längre
det finns många saker som kommer fram över som inte har hunnit med att bli byt som bromsskivor mm.
Men som sagt det är vad jag tycker
Nu menar jag så klart inte bilar som gått mer än 15,tm för då har man lite andra problem

Bilen ser väldigt fräsch ut, hade jag varit i köpartagen idag så hade jag nog tagit en ordentlig titt på den.

Jag gillar framförallt det klassiska utseendet, inga krusiduller. Helt enkelt en fin E39 som klarat tidens tand förvånansvärt väl.

Är allt ok och bilens verkliga skick motsvarar bilderna så är den allt värd sina 70.000 kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.