|
|
|
|---|---|
|
Sitter man lika högt i en E46 coupe som i sedanen? (förutsatt att det är sportstolar i båda) . | |
|
Lika högt vet jag inte, men jag har märkt att sportstolen i sedan-kaross inte går att sänka lika mycket som coupe-kaross. Känns iaf som att högsta läget borde vara ungefär samma i båda. |
|
|
Oj, jag var nog lite oklar i mitt inlägg. Det är alltså LÄGSTA sitthöjden som är intressant. Jag provade nämligen en sedan och tyckte man satt högt i den, även när stolen var i sitt lägsta läge... SÅ... man kan alltså få en lägre sittposition i coupen? . |
|
|
Vette katten om det gick att sänka mer i coupen, men jag tyckte att jag satt helt annorlunda, sportigare, i coupen än sedanen. Vid närmare eftertanke så satt jag närmare asfalten i coupen, även om sittpositionen är absolut tiptop även i en sedan. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Hur är det i E90/E92/E93 samt även E87? | |
| Är väl mest kepsar i 18-årsåldern som sitter med stolen i bottenläget. 30cm mellan huvudet och taket och det enda som sticker upp över ratten är skärmen på kepsen. | |
|
Moget inlägg. Kan ju vara så att någon är i behov av utrymme pga längden? |
|
|
Hej, Instämmer med Anders S. Bror min är ganska exakt 200cm och han klarar att åka i min E46 touring, men det är inte många cm att spela på höjdmässigt. Min personliga gissning är att jag tror att det är en bil som ger en bra sittställning upp till ca 190 cm? Själv är jag 177cm. Trevlig helg! |
|
| Är närmare två meter själv och har inte sätet i botten. | |
|
Jag är 185cm och jag måste ha sätet i lägsta läget för att inte slå huvet i taket på min sedan. Jag har i och för sig taklucka, den tar ju en del takhöjd. Även om jag hade bättre takhöjd så skulle jag inte vilja sitta högre. Det skulle inte fungera med solskyddet då. Redan som det är nu så ser jag inte vägen om jag har det rakt ner. Jag sitter nog ganska upprätt. Har man en mer liggande körställning så kan man ju höja mer. Om det skiljer på sedan och coupé vet jag inte. |
|
|
Vänligen håll er till ämnet, huruvida en lång person får plats eller inte är jag ej intresserad av. Så... fortfarande ingen som har erfarenhet från båda modellerna? . |
|
|
Allt beror ju på hur lång man är, och vilken körställning man föredrar. Jag har min i näst lägsta läget och ett något tillbakalutad ryggstöd. Sänker jag i botten blir det på tok för lågt och dessutom ser man inte hela displayen bakom ratten. Och jag gillar dessutom att ha ratten lite högre. Det hade varit intressant att mäta lägstahöjden i coupe vs sedan och kanske tom touring med samma inställning på stolar. Jag har suttit i många e46or av olika karosser och tycker absolut det känns som man kan få en lägre sittställning i coupe än sedan och touring med sportstol. Sen om det beror på stolen eller taket vet jag inte.. Nästa gång jag får tillgång till en e46 coupe ska jag ha med måttband och fösöka reda ut det här=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.