|
|
|
|---|---|
|
Hej I helgen efter att jag tvättat bilen så var det ett fruktans värt gnissel från höger bakhjul, och jag har hissat upp bilen och ljudet är som starkast i mitten på den stora undre bärarmen, jag fundera på om det kan vara en bussning som börjat gnissla pga vatten som tagit sig in i hylsan och att självaste bärarmen fungerar som en resonaslåda... för jag tycker det är märkligt att det låter som värst i självaste bärarmen... Förslag ? Jag kunde föresten se att bussningen som skruv 11 Länk går igenom är lite sliten, brukar denna bussning orsaka missljud/gnissel ??? Mycket tacksam för eran hjälp. | |
| Ingen som har en gissning ? | |
Tanner |
på min e38 gnisslade det som fan där bak, efter byte av spindelederna bak så blev den knäpp tyst, men testa smörja alla leder och kolla om den tystnar |
|
Joo jag fundera på dom också, det är ju två övre separata stag med bussning i ena änden och kulled i andra, men dessa ser ändå väldigt friska ut, misstänker att föregående ägare har bytt dom strax innan jag köpte bilen. Sen idag har jag även bytt Krängarna, dom där pytesmå stagen, dom var lösa båda två i den undre kulleden, bilen vart ju mycket stadigare utan det ialf, men gnisel kvarstår... dom stora undre bärarmarna kostar ju 300$ st så man kanske skulle beställa två sådana, så vet man att det är friskt i dom ialf, ekonomi fråga just nu...om man har råd att byta så mycket delar just nu... |
|
|
Både min E39 o E60 gnisslade sådär. Det är bara att smörja! Jag orkade inte göra det själv utan åkte till "min" verkstad som fixade det på en kvart! Gratis! Meken sa att det var vanligt och att bussningarna inte är slut = Då gnisslar det inte, det dunkar o slår istället! |
|
| Åfan, bara att plocka ner och smörja lite alltså, det låter riktigt positivt faktiskt ! | |
|
Nu har jag haft bort skruvar i bärarmen och smörjt men det gnisslar likförbannat lika mycket... Någon som vet om alla bussningar går att köpa löst eller åker jag på att byta bärarmen komplett ??? såg att Mekonemen inte säljer dom bussningarna ialf. En tanke var om hjullagret kan orsaka ett sådat gnissel ljud ?? för att jag märkte att det viner lite i det och att man känner att det glappar lite, så jag ska byta det samtidigt som jag byter skivor och belägg bak. Annars är jag helt ställd över detta problem... ringer väl till BMW och kollar priser i mörrn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.