|
|
|
|---|---|
|
Hej! Haken till motorhuven har länge krånglat men efter lite lirkande och tålamod har det ändå gått till slut. Men idag var det stopp. Varför kan man aldrig fixa sådant i tid istället för att vänta till det pajar :) Om man tittar in i njuren ser man en metallhake, frågan är om man kan lyfta på den med en skruvmejsel? Hur göra? Tacksam för hjälp, ska snart besiktiga bilen och kan tänka mig att den inte blir godkänd om huven inte går att öppna! /Samuel | |
| Gäller en E39 | |
|
Lirkade upp min igår. Jag fick ut själva plasthaken i gälarna men när jag drog i den hände ingenting, så lys lite över den haken så ser du själva gadden som man kan dra mot sig med hjälp av en hårdare ståltråd med en liten böj längst fram. |
|
| Tack för tipset, ska testas! | |
|
Samma hände mig sent ikväll, -16 grader såklart... :) Bra tips som förtjänar att lyftas, lagom kul att stå en mörk och svinkall vinterkväll och inte få upp huven... I mitt fall hade jag lagt en c-tek under motorhuven på laddning tidigare idag, och huven hade klickat igen ett hack. Sladden stack ut och huven var öppen några centimeter, men det var lögn i helvete att få upp huven så jag kunde ta loss laddaren och åka iväg... Först blev jag så jävla arg, trött på trasslande grejer när det är mörkt och så svinkallt ute att fingrarna domnar. Som tur var lugnade jag mig och tog fram en ficklampa och en mejsel. Som sagts, lys med en ficklampa så ser du "gadden" ca 10 cm in bakom njurarna, precis bakom "haken" som sticker ut genom grillen. Jag använde en 12 cm lång mejsel med en krok i ändan för att haka tag och dra emot sig, då öppnas huven. Nu när det vart så jäkla kallt så kärvade mekanismen ihop, så jag smörjde upp den. Verkar funka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.