|
|
|
|---|---|
| Vad kan ett motorbyte kosta tror ni?? | |
|
motorn kostar runt 50-70k på skrotarna. sen arbete på det är lite olika beroende på vart man gör det, men grovt sagt runt 80-90k men det går säkert att få det billigare. |
|
| Hittat motor för 40000kr. Så kanske 20-30 då för att lägga i den. | |
|
Har din motor gått åt pipsvängen? Beklagar djupt isf :/ |
|
| har en kompis som har vevlager ras på sin m5a -99 det är inte direkt lätt å få tag i alla delar till den motorn inte ens bmw kan få tag o sotningssatsen ;) | |
| Spricka i blocket....jävla skit bil motorena håller inte o sen rostar dom upp. | |
|
Hur många fall finns det i sverige där M5 E39 motorer har rasat? En ren gissning bara? /Jonas |
|
| Casy: Jag känner till 4 fall, men det finns säkert fler | |
| Kul med alla trådar där alla gnäller över hur dåligt M5 v8an håller :)Hur många M3 sexor har rasat i sverige?Skulle tippa på minst tjugo gånger fler än M5. | |
|
"2002ti"i ett hundratals m3 motoras i sverige då alltså... Menar du då e46 eller är e36orna inräknade? |
|
| kan ju bero på att det finns mer m3or än m5 i sverige lättt | |
| Även om det är fler sålda m3or så är jag säker på att det är fler M3 sexor som rasat än M5 procentuellt räknat.Jag har själv köpt en lågmilad m3-96a som hade gått 9000 kontrolerade mil som vevlagren hade gått ned på.För övrigt så tror jag att samtliga bmw motorer håller bättre än genomsnitts motorn trots att dom i regel får ta mycket mer stryk än genomsnittet. | |
zcooter |
-Det är inte så att rasen i M bilarna beror på antingen bristande underhåll och/eller att varmkörnings rekomendationerna inte efterlevs Vad tror ni om det? |
|
Är det inte dubbla foder i E46 M3? Det är väl iaf enkla foder i E39 M5. |
|
|
Det kvittar nog om det M3 eller M5 . Det förstår man ju att motorer med många hästkrafter har en begränsad livslängd , och vill man förkorta den mycket ska man alltid varva den till max och aldrig växla innan varvtals- begränsaren går in |
|
| Ja, min spis rasade för 2 år sedan med samma symtom, spricka mellan cylinderväggarna, så visst finns det fler fall. | |
| Gammal tråd det här men bytte motorn så nu går den som en klocka igen :) | |
|
Vad blev notan på motor och byte? Mvh. Richard |
|
| vågar jag ens säga det :) 80k | |
|
Även jag har råkat ut för sprucket block på en -01 på 10000 mil, detta var runt -04. Jag fick ett kostnadsförslag på 170.000:- för en komplett motor ink.arbete. Jag sålde den därför trasig som var en mindre dålig affär. |
|
| Min har gått 26000 mil och där är inga problem med den. Det där med att motor rasar har nog med inkörningen och uppvärmningen innan fullt gas på drag. sen vet man inte om det kanske felat i en givare som tex knacksensor eller nåt som gjort att den gått magert som leder till härdsmältning i motorn. Byte själv dem när jag fick upp dem som felkod. radera dem och dem försvann men här chansas inte utan dem gammla åkte ut fort som f-n och monterade nya. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.