|
|
|
|---|---|
|
Mycket klantigt. Men så här ligger det till; Fick ett nytt p-tillstånd som ger rätt att parkera på jobbet. Tillståndet kan man säga är en liten pappersbit som är inplastad. Mycket tunt typ 1mm och ganska litet . Kastar fram det längst fram mot rutan på instrumentbrädan... och vips så slank det ner?! Jag tänker inte lägga något större jobb på det där men vart tog det vägen om man säger så? Ska det vara en liten glipa längs där framme? För att få fram det vad får man riva loss då? Känns som allt.. Hoppas ni förstår vad som hände :) | |
|
Beror lite på var det gled ner. Är det framme till vänster om instrumenthuven, kan du kanske se det där chassinumret sitter stämplat i framrutan. Ett annat tips är att använda en dammsugare och se om du kan suga upp det. Dammsugar tricket har funkat för mig ett antal gånger, men då har jag kunnat se p-kortet. |
|
| Dammsugare tror jag inte på då det inte suger starkt nog. Testa med tryckluft! | |
|
Har haft samma problem. Fäst dubbelhäftande tejp på en måttstock..... Har duinte dubbelhäftande kan du ju vika vanlig tejp dubbel s a s. Funkade kanon för mig iaf. Niklas Fransosen |
|
| Precist samme hænde for mig for 1veka sidan. Andevendte en gammle parkerings bøte, og fik fiskat p-tilstandet frem igen... men det tog tid.. lycka till | |
| Ahab, det beror på va man har för dammsugare och munstycke. Tryckluft funkar väl också, men tänk på att de flesta kompressorer har lite olja/fukt i tanken som gärna lämnar fläckar på instrumentbrädan. | |
|
haha, det där har hänt mig också! Riktigt störande. Var utanför en kompis lägenhet och hade betalat 40 kr i P-automaten. Går tillbaka till bilen och slänger in parkeringsbiljetten, och vipps så försvinner den mellan instrumentpanelen! Kunde inte ens se den när jag kollade efter den, försökte köra fläkten på fullt ös men gav inget resultat. Så det vara bara att betala för en ny P-biljett... |
|
| Haha, skönt att flera hade varit med om det här. Jag ska prova alla tips och återkommer. Dock kanske inte tryckluften. Har ingen sådan att tillgå precis nu. Tack! | |
|
Då var det fixat. Satte en dubbelvikt tejpbit på en linjal. Sen var det bara att fiska upp lappen! Tack för tipsen! |
|
| 1mm är ganska tjockt faktiskt, ett papper är inte ens 0.1mm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.