|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. Är det någon som vet hur man kan frakta en e30 från Göteborg till Skåne på ett billigt sätt? Har ingen C eller BE körkort själv... | |
| E30 är så lätt så där bör man kunna hitta lämplig 1300 kg bil trailer att forsla den på med B-kortet och hedern i behåll | |
|
Precis vad jag tänkte på! Hittar dock inget när jag googlar så jag är ute för tips, kanske nån tel.nr.! |
|
|
En hederlig volvo som nästan alla svenskar har i gömmorna får dra det mesta på B-kort. En volvo 945 får dra 1500kg med B-kort och 1600kg med BE-kort. Glöm inte räkna in släpvagnens vikt! Jag gjorde det misstaget och fick böta lite. |
|
| Länk ( vid Säve fpl) har 1300 kg trailer 500:dygn eller 1000:- över en helg..t.ex. | |
|
Drog en Passat på trailer med en Mercedes E klass. Vet inte om det var riktigt lagligt, men ingen ställde några frågor och kompisens kamrem hade gått av mitt i ingenstans. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Jasko76: Ja, du kan dra vad som helst så länge ingen ställer några frågor. Tråkigt med kompisens kamrem, hoppas det har gått över ;-) /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Ja, det blev den vanliga ventilsalladen, fick byta topp, han blev 12000 fattigare. Länge leve BMW och kamkedjan! Vorsprung durch freude am fahren |
|
| jasko, en kamkedja kan också gå av. då blir det ändå värre ofta. länga leve motorer med kamrem! | |
|
Visst, allt kan gå sönder, men det är skönt att slippa tänka på dyra kamremsbyten... det kostar 12000 på min A6... på modellerna med V6 är det uppåt 20000... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.