|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt min första Z4 Roadster.....en 06:a 3.0Si, med M-paket! Sålde min M3:a -01 och trodde väl inte att en Z4 skulle kunna matcha den men jag tycker VERKLIGEN Bmw har lyckats, gott om kraft, underbart ljud, känns himla nice....:-) Mvh Peter | |
|
Nu blir det lite korspostning eftersom jag precis såg ditt inlägg i M-forumet, men det får gå ändå. Det låter som att du slog till på den svarta importbilen med Z4M-fälgar som fanns på blocket? Begärt pris 303', hoppas att du prutade friskt :) Någon M-paket finns f.ö inte till bilen, det låter mer som säljarens påhitt. |
|
| Grattis till en suveränt kul bil! | |
| Grattis till en mycket fin bil! | |
|
Freddesix: njae den är silvergrå den jag handla...:-) O ang M-paket kan jag hålla med där, det står ju inte M-paket i specen....men en jädra massa M-utrustning har den:-) Mvh Peter |
|
|
Ach so! Då är det kanske den som var ute på blocket för en tid sedan med begärt pris 275'? Svara gärna ja på frågan, gillar inte att gå bet två gånger i rad ;) Antar att M-utrustningen omfattar stolar, ratt, chassi och möjligtvis även knopp. Jag håller med dig på samtliga punkter om att BMW verkligen har lyckats med den gode E85. Jag har sedan maj 2003 samma avgrundsdjupa relation till Z4 som många här på forumet har till Z3. Treliterssexan är riktigt härlig och lättare att leva med till vardags än M, ur den synvinkeln är tre-komma-nollan ett bättre val. |
|
|
Hej, nja du har både rätt o fel tror jag:-) Killen begärde mycket riktigt 303.000, men den är silver, svart skinn, M-utrustad, 1400 mil, han köpte den nästan ny på Bmw i munchen....alla papper fanns självklart inkl nybilskvitton mm , nypriset var 50.000 euro...... Bilen ÄR precis som ny o känns precis som NY:-) Helt underbar! 265 kusar räcker gott! Han gick ner några tior i pris efter hård förhandling.......tyvärr finns inte NÅN mer likvärdig på hela Blocket o då är det svårt o argumentera för ett lägre pris..... Mvh Peter |
|
|
Jag förefaller således sakta men säkert övergå till att bli lite lätt gaggig. Trodde det skulle dröja något längre än till 23 års ålder, men ack så fel man kan ha. Jag har ju annonserna på både den silverfärgade och den svarta printade och arkiverade..någonstans. De agerade uppföljning på nyförvärvet från i höstas, det är alltid intressant att följa prisutvecklingen på våren när man handlat föregående höst - inte minst med tanke på att uppföljaren nu är officiell. Helt rätt att få ner den ett par tior, med tanke på vad Z4 M Roadster handlas för i dessa dagar. Det är väl där närmaste jämförelseposten finns eftersom Blocket är överröst av tidiga bilar med 7642 mil på mätaren samtidigt som antalet 3.0Si i öppet utförande går att räkna med väldigt små medel. Coupé-versionen är som bekant ingen vidare jämförelsepost eftersom de stenats på begagnatmarknaden och sedan fastnat vid runt 300 kakor. Utbudet är där bättre men bilarna är ofta lite trist utrustade/färgsatta. Detta är också säljarens årstid i köparens konjunktur vilket givetvis sätter lite käppar i hjulen för den sista marginalen. |
|
|
Det var en gång en kille som tog hem sin drömcabbe från Tyskland. Förväntningarna var mycket högt ställda på denna bil och de överträffades med råge. Väl hemkommen njöt han i fulla drag tills.......frugan blir gravid. Vad göra: Abort eller sälja bilen? Ja, ni förstår. Killen hann i alla fall med en sommar med denna otroligt läckra Z4 som Peter beskriver ovan. Jag kommer få en klump i magen varje gång jag ser den i staun. Hälsningar från blöjträsket |
|
| Barn är nödvändigtvis inget hinder. Antar att Z4 liksom M-versionen har isofix-fästen samt avstängningsbar passagerarairbag. BMW saluför dessutom barnstolar som passar förträffligt. Dessutom blir turen till dagis roligare för alla parter :) | |
| maranander: he he....Jo jag är extremt nöjd me bilen:-) Såg nu ikväll att den även har angeleys...riktigt snyggt! | |
|
Jag har försökt klura ut om det är möjligt att köra med samtliga fyra ringar tända, dock utan någon vidare framgång. De inre är ju inget problem men de yttre är en annan femma som det verkar. Mer än så här lyckas jag inte få det: Länk |
|
|
Stort grattis, äger en själv med Eisenmann avgassystemet som låter mmmmm. Tänk på att våra bilar är unika och finns få av dom, du kommer få många blickar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.