|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Behöver hjälp med att demontera mina framlyktor. Skall xenonkonvertera helljuset och tycker det är för trångt att arbeta när de sitter i bilen. Har sökt efter detta på forumet men inte hittat rätt. Det enda jag hittat är att det handlar om 4 st skruvar som jag ska ta väck. Tror jag hittat 2 av dem, de två 8mm bultar på ovansidan, var sitter de andra två ?! Jag har originalmonterad xenon på halvljuset om det spelar någon roll samt den faceliftade versionen på lysen. Mvh Hans W | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är som sagt bara 4 skruvar två stycken ser du direkt ovanpå, sedan sitter de två stycken på baksidan av insatsen bland sladdarna typ. Finns en del bilder på heljuskonvertering i min 540 blogg Sedan drar du först ut ljusinsatsen på grillsidan, de är nämligen ihakade i skärmen på blinkerssidan. INNAN du tar bor dom , rita av ljusbilden på en stor pappskiva/vägg placerad nån meter framför bilen, så du har nått att justera in ljusen efter att du monterat tillbaka ljusen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tackar för svar, återkommer med resultatet ! | |
|
Har nui kollat in din blogg, hela bloggen, men inte hittat det jag söker... Kan du kolla vilket datum det är som gäller ? //Hans |
|
| Löste det själv. Var ju inte så svårt... Allt monterat o klart, skall bli spännande o se hur bra 50w xenon lyser inatt ! Hade 35W på hellyset på min förra bil, det var i klass med extraljus ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.