|
|
|
|---|---|
|
Jag har just tagit över en Bmw e36 m3/2 av en kompis, och vi är inte osams ännu, men det är ett ljud som kan bekymra mig lite, det uppstår vid bromsnig, och de låter "klick" och man behöver inte bromsa hårt, utan de kan räcka med en lätt touch på bromspedalen. Jag har försökte felsöka detta tidigare när jag själv inte ägde bilen, och då kändes som att de kom ifrån en av bromsarna fram. Jag ryckte och slet i hjulen utan att få nått ljud från hjulupphängningen, förutom när jag satte fart på däcket och tryckte lätt på bromsen. Kan de vara så att beläggen ligger löst och ger ifrån sig detta ljud? Det är nya bromsskivor och belägg runt om, och jag var med vid montering, kan monteringssatser ge ifrån sig ljud? | |
|
Det är inte microswitchen vid pedalen du hör? ///BMW - Was sonst! |
|
| Det tror jag inte, det låter utifrån också, Nu har jag inte hört det på ett tag dock. Men nästa gång de dyker upp så ska jag försöka ta reda på mer vart de kommer ifrån. | |
|
har fått samma symtom på min E46:a00, har uppkomit några veckor efter att jag har bytat skivor och belägg det kommer när jag kör sakta framåt och bromsar lite lätt och samma sak om jag bakar, börjar bli lite fundersam om det är något alvarligt fel.. |
|
|
Detta ljud kommer och går för mig, mina bromsar är numera helt ny renoverade Länk allt i framvagnen förutom bärarmarna är bytt mot nytt. Det jag tror är att beläget rör sig i sitt schakt och på så vis uppstår detta ljud. |
|
| okey jag får ta mig en titt och se om der är det. | |
|
*Kolla så hjulbultarna är dragna ordentligt *Kolla så fästbultar till oket sitter ordentligt *Glappa styrpinnar på oket 3 felkällor iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.