|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Ska byta vattenpump men det har även konstaterats att jag behöver byta en såkallad tillsatspump och fläktkoppling. Antar fläktkopplingen av viskotyp gör så att fläkten går igång när man exvis står i köer? men vad gör tillsatspumpen? Behöver man ens byta? Bilen fungerar ju klockrent som den gör nu.. |
|
Antar att man menar denna pump: Länk Som sitter ihop med värmeventilerna. Den gör att vattnet cirkulerar bättre genom värmepaketet & kupén blir fortare varm. Är nog samma på 740 som 750. /Stefan |
|
|
Den pumpen vid värmeventilerna sköter ju även cirkuleringe av varmt kylvatten när motorn är avslagen så att restvärmefunktionen kan utnyttja det varma kylvattnet så länge det finns, när man kutar in på Lidl och geppar blöjor mjölk och limpa... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Alltså inte livsviktig för bilens driftsäkerhet? Jag har perfekt värme även om det är kallt ute, har visserligen inte testat i 5 minus men fungerar perfekt hittils vad jag upplevt. Hur kan man se om pumpen är kass om man kör bilen en varm vårdag? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.