|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen inne hos en firma som skulle tona de 3 bakrutorna på e36an coupe. Nu när jag hämta bilen så var inte resultatet som jag hade räknat med :( Runt rutorna i ytterkant så är det ju liksom småprickigt i orginalrutan och där har liksom inte toningen satt sig, vilket gör att det är en "vit" kant typ luftbubbla runt hela rutan. Firman skyllde just på dessa prickar på insidan av rutan och sa att det inte gick att göra bättre, men va fasen, måste ju gå att få ett bra resultat med dessa också, jag är rätt säker på att fler bilar har dessa små prickar i utkanten på rutorna, liksom innan de blir helt svarta i kanten... Nån annan e36 coupe som har fått tonade rutor med 100% resultat? | |
| Hmm.. nu ska man ju inte "hänga ut" nån firma men ja anlitar Solfilmsmontören i Hbg till kundbilar på jobbet o även fått min egen (tidigare ägd 328) E36 solfilmad av dom me 100% resultat!! Det ÄR jävligt o få till d vid detta "raster" på rutorna men av en proffsfirma tycker ja du ska kunna kräva ett 100% resultat! Lämnas väl garanti på jobbet o e du inte nöjd får ni ju försöka lösa d.. (ja hade inte godkänt jobbet personligen) :/ | |
| Håller med föregående talare. Det ska bli nästintill 100% resultat av proffs. Dock kan det ta ett par dagar innan vattnet mellan solfilmen och rutan dunstat av helt. För att bättra på och skynda på processen kan du ta och värma lite försiktigt med en hårfön samt trycka ut vattnet med hjälp av en skrapa. Ta det försiktigt så du inte skadar solfilmen bara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.