|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har en e39 med HIFI professional stereon. Satte för ett halvår sen in en baslåda vilket jag blev mycket nöjd med. Men nu hade jag velat förbättra ljudet ytterligare. Har läst runt på forumet men har ett par frågor. 1. Blir det bra om man bara bytte högtalarna i framdörren utan att byta steget? Läste i en guide att det bara funkade på business stereon. 2. Det sitter ju tre högtalare i framdörren vad består dom av? menar är det koaxial, diskant eller. hade gissat att det var en bas en mellanregister och en diskant. | |
|
Var inne på BRL i jönköping och hörde lite. Killen där som själv hade haft en e39 sa att det var en tvåvägshögtalare och en diskant och att det inte var någon högtalare i stolpen vid dörren utan en givare till kliman, kan det verkligen stämma? För på kopplingsschemat på Baso.no så ska det vara separata kablar från slutsteget till en woofer, mid-range och tweener. Någon som har erfarenhet av Hifipaketet och kan hjälpa? Vore väldigt tacksam |
|
| Han hade säkert inte Hifi prof. utan nån annan utrustningsnivå. Är med intresserad av utbyteshögtalare till min bil med hifi professional. Även tips till bra subbar som inte stjäl för mycket plats i bagaget. Har en hund som med ska trivas o få plats. | |
|
Precis men han påstod att det var så på alla paket. Det är förvirrande när man får höra olika saker. På den är guiden på ncore så stod det tex att hifi professional och dsp krävde att man bytte ut eller modifierade originalsteget medans en annan skrev att hifi paketet är det enklaste och bästa när man ska uppgradera ljudet. Så det vore gott om man fick höra hur man ska gå till väga av någon som verkligen vet. |
|
| Det är inte helt enkelt att byta när man har HiFi och/eller DSP. Det sitter 3 högtalare fram på dessa bilar och delningen sker i slutsteget (har du vanliga paketet med 2 högtalare fram är livet enklare) . Visst kan du byta elementen och hoppas att de funkar men det är i så fall "tur". | |
|
Okej Testade nyss med att koppla en vanlig hemmahögtalare på slutsteget som jag har till baslådan. Lät faktiskt fint och bra utan några störningar. Så jag tänkte att man skulle koppla på ett nytt steg på det och dra fram till nya högtalare i framdörrarna. Vad tror ni om det? Lågnivån till bassteget lödde jag föresten från originalsteget om nån undrar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.