AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.100

Kraftiga vibrationer

Jag har idag bytt höger bakhjulslager, det var så glappt att det kändes ordentligt i hjulet.
Var för en vecka sen inne på en bilmek i min lilla stad där de båda killarna var övertygade om att det berodde på mitt bakhjulslager, men nu är det som sagt bytt och det är kraftiga vibrationer i alla fall, och framvagnen börjar skaka redan vid 80/kmh.

Min fråga är om det då är övre eller undre länkarmarna jag skall byta , eller ska jag börja med de övre länkarmarna .

Duger Biltemas länkarmar ? .
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag tror du ska börja med dem övre. Jag har ungefär samma problem och skall väl börja ta tag i det snart....

Beemer 4 Life!
Visa användare
163
2002ixen
2002Tii -75
2002Tii -73
2002 -74

Börja med en sökning på forumet angående skakningarna. Annars skulle jag börja med däcken. Alltid nummer ett när en E34 skakar.
Ro
220
Robbex
320ik -88
Bmw 540IA -94
Jag bytte massa bussningar och stag på min 540 E34 pga kraftiga vibrationer.

Det vissade sig vara Obalans + att jag inte hade centrumringar.
Kj
6
Kjelle Ek
540iA Touring -95
Hej!
Jag har också kraftiga vibrationer i framvagnen men det är då jag bromsar
det dyker upp...
Det händer både med vinter och sommardäck...
Men det där med centrumringar vad är det för något..?
Har inte sett några såna på min bil, sitter det på alla..?
Kan ju i så fall vara en förklaring...
Jag har en E34 540i touring -95
/Kjelle
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Centrumringar används när man vill ha e39 fälgar på en e34:a då e39:ans nav är nån millimeter större än e34:ans och då behöver man centrumringar för att centrera fälgen.

Mitt började också med endast vibrationer vid inbromsning men nu har den övergått till vibbrationer hela tiden... Jag ska iaf börja med och kolla/byta övre länkarmen.

Att man har balanserade och schyssta däck är ju en fördel också. Men då jag ahr nya fälgar och däck som är nyligen balanserade så kan jag iaf utesluta det.

Beemer 4 Life!
Har varit och pratat med en gubbe som en gång i tiden jobbade på BMW, han sa till mig att börja med att byta ut stötdämparna fram.

Vidare sa han att om inte funkade så skulle jag byta nedre bakre länkarmen, och alternativt byta styrservon.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.