|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har två missljud i min bimmer som jag blir irriterad och orolig över. 1. Ett missljud vid höger bakhjul. Det är som ett ihållande gnissel som slutar när man kör jättelångsamt. Det blir lite varmt på bromsarna men de blir aldrig heta eller så. Jag märker ingen direkt skillnad när jag drar handbromsen heller. Någon ide? Är mest rädd att det skall vara ett hjullager eller nått sånt. 2. Som ett skrammel i motorn. Låter mest vid ganska kraftig acceleration. Det låter lite som en kedja som är lös eller så. Kan man kolla sånt lite lätt? Jag skruvade åt oljepumpsbultarna förra sommarn, då spände jag kedjan till oljan lite, men inte så mycket eftersom jag inte hitta nån insexnyckel som var tillräckligt lång. Men det skulle också kunna låta så om en kedja sitter lite snett kan jag tänka mig. Eller tror ni på något annat? //MVH Markus | |
|
2: Skulle kunna vara sliten kamkedjespännare? Mvh |
|
| Ok, tack! Har du någon aning om man "enkelt" kan kolla det? eller annars hur man gör det? eller är det bara att lämna in åket? | |
|
det är inte så svårt spännaren kostar typ 300-400kr på mekonomen..kolla på Länk och så dom 7 sista sifrorna i chassinr där ser du vart den sitter på motor det är bara en skruv skalle sitter på höger sidan under olje på fyllnings locke en bit ner där pata N |
|
| Hur går det med motorskrammlet. Det var sliten kamkedja på min 540 efter 26000mil. öppnade bara ventilkåpan vred runt vevaxeln och kände att en kedjelänk var glapp, denna slog i kanten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.