|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw älskare ! Jag behöver eran kunskap o råd . Har nu sprungit på en fin 328i med M-paket , Farbrorn har haft den sen ny ! Bilen har gått 17000 mil den är grymt välvårdad av farbron . Den INTE importerad ! Vill här med ha råd o tips av er kunniga . Vad är possitivt och negativt med denna årgång , motormässigt m.m.m Vad ska en päla som den här ligga i pris ?? Hoppas på eran hjälp :) Kanske jag oxå blir BMW Älskare Hälsningar Kocken | |
|
Om du inte sett den innan så är begagnatguiden här på forumet en bra start. Jag köpte min första E36 för ett år sedan och fann guiden väldigt givande. Har nu två E36:or.... Ja, en 13 år gammal bil som gått 17000 lär ha en del slitdetaljer bytta utöver normal service: Bromsskivor, dämpare, silentblock, ev koppling (om farbrorn slirat mycket) m.m. Det finns spaltkilometer att läsa på 3-serieforumet och i guiden vad som bör ha bytts. Modell -96 har motorer i aluminium och är kända för sin driftsäkerhet förutsatt bra serviceintervaller. En 328 är ett bra val motormässigt med bra vrid och ett härligt ljud. Med den ägaren verkar den ha klarat sig från e36:ans värsta typfel - buskörning från unga killar och överdriven styling. Pris törs jag inte ge mig in på att ge råd om, då jag själv har betalat alldeles för mycket för mina E36-pärlor med lågt miltal och topp-skick... Hoppas det blir affär och lägg upp några bilder, eller länk till annonsen så får du säkert fler tips! |
|
|
Hej Wigert ! Tack för dina utlåtande , jag får får kolla runt på begguiden , är ny på den här sidan , så jag får kolla runt så jag hittar info. Ska ta lite bilder när jag titta på bilen och lägga upp här. då vet jag oxå hur serviceboken ser ut. Men du verkar nöjd med 328 du har ju två :) Kocken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.