|
|
|
|---|---|
|
Får upp meddelandet "side window anti trap function" så fort jag startar bilen... Nå´n som vet hur man får bort eländet? | |
|
Om det är samma som panorama tak så håll in upp knappen tills den har stängtsig och gjort in initiering själv så slocknar den vet iofs om det funkar på sidorutor men skulle tro det |
|
| Vad är den till för?, fått det meddelandet själv en gång och fattade 'nada' vad det var frågan om | |
|
Tack, ska prova ikväll! Fönstret går lite "tungt" så det är väl iofs som det ska att den stannar och tom vänder ner igen när det går för trögt. Vad jag inte fattar är varför den ska "blinga" om det, räcker väl med att fönstret stannar alt. vänder ner så att man inte klämmer sig... |
|
|
Hej!! Prova att öppna och stänga alla förnster tills meddelandet försvinner. |
|
|
På sidans mekartips finns följande instruktion angående detta: Återställning: Håll inne knappen för upphissning av fönstret i ca 20 sekunder då fönstret är helt stängt. Upprepa detta med nästa fönster tills varningsikonen försvinner i instrumenthuset. |
|
|
Länk |
|
|
Mission completed! Det märkliga var att det inte var det fönster som gick trögt utan förardörrens -som inte går det minsta trögt... Nåväl, tack för hjälpen! |
|
| hej har samma problem med min side window anti trap,den tänds och kan inte hissa ner sido rutan bak,sen kan den slokna och rutan funkar igen,har testat med hålla den intryck men går ej ändå,kan någon hjälpa mig med detta börjar få fnat. | |
|
Hissa ner måste vara annorlunda pga att du tar upp rutan med den funktionen Har du provat att hålla in knappen längre än de sek. som står skrivet i förklaringen Annars är det nog bara att ta av klädseln och titta om den sitter rätt och om det klickar i motorn eller om den är död Lycka till Ha deT |
|
| den fungerar efter en stund men när det pipper, i panelen,hör man inget när man trycker på knappen,kan det vara glap någonstant,den är ju ändå rätt så ny bilen,kan det verkligen vara motorn. tack | |
|
Menar du att en -04 inte är rätt gammal jag har bytat bakluckan på en -05 och den gick iofs på garantin men allt som inte är nytt är beg och kan gå sönder Hade tagit av panelen på dörren och kollat så jag fått fram ström dit sen är det bara att fortsätta så långt man tycker att man själv kan efter det lämnar man in bilen eller fixar själv Ha deT |
|
| okej det är en 06,med nästan aldrig använda bakrutor | |
| Fick detta medd nyss. Tur autopower finns för de står inte ett skit om det i instruktionsboken. | |
|
har fått samma medelande på min och kan inte nollställa av nån anledning, det enda som e lite konstigt är att passagerar rutan funkar auto bara när ja hissar ner. |
|
|
Kanon att Autopower finns! Löste detta direkt. TACK alla som bidrar med erfarnhet och kunskap. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.