|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu äkt min 320 si ett tag och har bestämmt att jag inte ska modda sönder den som jag har gjort tidigare utan enbart satsa på kvalitéts mods! Jag har mappat den hos Claus på Turocenter 7000:- och blev bänkad till 189 hk på hjulen och ca 209hk i motorn med nytt orginal luftfilter, racekat och V-power 99oktan bränsle. Varvstoppet är också uppställt 300 med varv till 7600rpm. Karaktären är mycket varvilligare och starkare över hela registret med en peak vid 6000-7600 varv.. Kan starkt rekommendera detta. Har fått ner snittförbrukningen till 8,3L /100km. Har även satt på H&R spacers med 20mm på framaxeln och 30mm på bakaxeln. Bilen känns nu mycket stabilare i kurvor och mer M3 feeling om ni förstår vad jag menar. Den känns bredare och mindre krängning upplevs. Spårar dock en aning mer rakt fram, men inte så mycke jämfört med org. Har även 3 bar i däcktryck för en mer alert och responsiv körupplevelse. Totalt har jag lagt ut ca 13000:- för en mycket roligare bil än innan och kan starkt rekommendera dessa diskreta mods. Har jämfört med min gode väns M3 CSL i gbg och visst är den bilen mkt mer extrem men tycker ändå att väghållninge hänger med i kurvor rätt bra när vi har testat på lite mer avanserade vägar upp till 110-130km/h. Men över den farten sätter dämparna stopp då dom är lite för mjuka mot CSL:ens. Mvh Fredrik H&R spacersats 20mm framaxel | |
|
Kul med 320 SI! Efter 318is har jag lite kärlek till BMW's "specialar"-fyror. |
|
|
Synd att de är så sällsynta dock, hade varit kul att provköra en =) |
|
|
Hur mycket bensin drog bilen innan mappningen? Kul å se att sånt ger positiva resultat även på en sugmotor från BMW :) |
|
| Innan så drog den 1.0-1.2 liter milen blandad körning. Mer än e90 325 o lika mkt som 330.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.