|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja funderar på att lägga 18" på min E30, ja tror dock att d kan bli lite overkill..... Tänkte lägga på 35 profil isåfall.... vet nån om 18" ens passar dit? | |
|
Overkill. Kommer nog se lite märkligt ut. Rydberg |
|
|
Det passar utmärkt. Blir riktigt fet! Såg en i en engelsk tidning för nåt år sen. Han hade dessutom sänkt den 11cm!! :-) /Johan |
|
|
4-hjul på utflykt skulle det se ut som ;) Alldeles för mycket enl mig. Mvh Janne. |
|
MIRRE75 |
Kolla era e-mail allihopa!!!! -Hellre gammal och risig, men betald, än ny........- |
|
Tack mirre, d ser faktiskt ganska bra ut Beror väl ganska mycke på vilka fälgar man stoppar på oxå... Tex har jag ett par 15" som ser ut att va 17"... |
|
|
inga problem med att kränga på 18" på en E30! jag har dessutom fyra stycken liggandes till ett bra pris om du är intresserad Dekker! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Slöseri med pengar, enligt mitt tycke! Det ända du vinner är utseendet (om man tycker det är snyggt). Så stora fälgar ger varken bättre väghållningen eller bättre acceleration (på vanlig väg). MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 323i 1986 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
| Vill man ha riktigt feta fälgar på en E30 skall man satsa på Borbet Modell A 9*16 med 235/50-16 däck runt om. Har man dessutom bilen sänkt kommer det se riktigt fett ut! | |
MIRRE75 |
Dekker & J.L kolla e-mailen! |
|
J.L: alla har inte samma smak. jag t ex tycker inte att det är snyggt med så breda fälgar som Borbet Modell A 9" på en E30! men smaken är ju som baken, delad! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Sänkt E30 + breda Borbet fälgar = Tysk raggar Bil! Men, men, smaken är som baken. |
|
MIRRE75 |
Kolla in här! Länk Tyska raggar bilar med kromade Borbet A mod. |
| Tyska raggarbilar är snygga tycker jag. | |
|
Overkill my ass... kolla "Länk Dom 18":arna sitter snart på min... |
|
|
Har själv 215/40/17 + 40 sänkning bak på min touring, problemet med 17 samt troligtvis ännu värre på 18 (lägre profil än 40) är att E30 ÄTER lågprofilsbakdäck om den e sänkt (hjulen lutar innåt) inga problem med högre profil(?).... Hade tidigare typ 80mm sänkning bak o bakdäcken 215/40/17 tog slut på en sommar (ett lager kord igenomnött innerst men inte en mm på utsidan) :( BMW - Freude am fahren |
|
|
det går ju att göra om bakvagnen lite så att den inte äter så mycket däck... Ska det vara på det viset?! |
|
|
peke: har du köpt dem eller likadana?! *ler* Ska det vara på det viset?! |
|
| Tror personligen att det blir viss overkill. 16" tycker jag är den optimala fälgstorleken på en E30 men det är ju min åsikt. Jag tycker inte att bilens utseendefaktor ökar som en funktion av fälgdiametern. I så fall så skulle man ju satsa på momos nya 23-tummare. Jag säger bara JÄVLAR vad fult det skulle bli! | |
|
Anders Alj: Ja det kan jag nog hålla med om.. hehe.. =D Lätta inte på högerfoten! |
|
|
stensth: jag ska köpa likadana... Anders Alj: Du tror det blir lätt att få in 23":arna?? Men när vi ändå ska ta i kan vi ju slå till på 26":arna som visades på elmia i år... =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.