AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.307

"inskruvningsdjup" hjulbult på 525tds -95:a

Er
36
Erik011
525Tds -95
Hej!

Har försökt söka på forumet - denna fråga måste bara vara ställd förut - men hittade inget.

Saken är den att jag har e46-fälgar och har beställt 18mm spacers till dessa. Detta gör att jag måste ha längre hjulbultar, frågan är bara hur långa?

Fälg + spacer "äter upp" 27mm. Hur långt behöver bulten skruvas in på bilen? Vad händer om man använder något för långa bultar - tar de i nåt?

Tacksam för snabbt svar!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kolla hur det ser ut på baksidan av din nuvarande fälg med en bult i hålet hur många mm är då skruven dra sen av de 18 mm. Köp bultar som är ca 18 mm längre
skulle tro att om du sätter på spacers skulle få allt för korta skruvar

Ps. Har möt en fälg som hade för korta hjulbultar på motorvägen obs utan bil det är inte nice så se till att ha tillräckligt långa bultar

Er
36
Erik011
525Tds -95
OK, tack för svaret!
Ja - helst vill jag ha med mig alla hjul när man kommer fram :-)

Mitt största huvudbry är vad som händer om bultarna är för långa. Dvs om de tar i nåt? Som det ser ut nu är fälg + spacer 27mm. + 18mm gör 45mm, men det närmsta jag kommer med bultar är 50mm.

Kan jag då köra dessa som är 5mm för långa (c:a när man drar åt så kanske lite mer tittar fram bakom fälgen)? Eller måste man kapa av bultarna lite?
Fu
52
Fullställ
BMW Z3 Coupe 2,8
tjena
skaffa så långa du kan och provsnurra hjulet.
är dom för långa, kapa
E3
1.828
E36
USA bilar
Tumregel är att lika grov som skruven är ska den kunna skruvas in
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.