|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kom ner till bilen idag och skulle ta en sväng, vrider om nyckeln i tändningen och all elektronik går igång som den skall, men när jag sen skall starta motorn så händer ingenting, absolut ingenting, den försöker inte ens att "hosta", det enda som låter är typ "smeck!, smeck!". Körde med den igår och dåvar det inga problem alls. Kan det vara batteriet som håller på att bli dåligt? Det är ju skillnad på att starta upp elen gentemot att starta själva motorn... Mitt batteri är ju underhållsfritt ("Power start Exide 12 volt 68 Ah) men den där plast ploppen nere i batteriet är inte ända upp så att säga, kan det vara det som spökar? Då är det väl bara att hälla på dest, Vatten väl? Glad för alla svar som man kan få. Hoppas bara att det inte är nåt allvarligt. Tack på förhand. RearWheelDrive4Ever | |
|
Ps. Detta gäller en Z3 M Roadster -97 RearWheelDrive4Ever |
|
|
Hej! Prova och starta bilen med en annan nyckel .... kan vara det .... Hälsningar Ezi |
|
|
Känns verkligen som om du har dåligt batteri, prova startkablar från annan bil så har du svaret direkt. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Låter som startspärr, Jonas M-power |
|
| Startmotorn slår ifrån för att den inte får tillräckligt med ström. Svagt batteri, ladda eller köpt nytt. Startar den med startkablar har du svaret som Micke säger. Att det är underhållsfritt är ingen garanti för att hållbarheten är bättre. Står bilen utan att köras längre tider måste även ett sånt underhållsladdas för att må bra. | |
|
Ok! Tack för svaren. Mv. RearWheelDrive4Ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.