|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst ett antal artiklar om detta men det framgår inte vad kalaset kostar eller när BMW släpper denna möjlighet? Någon som vet? | |
|
Det har gått ut ett internt mail om det i dagarna till åf och det släpps i juni. Priset släpps också då. Märkvärdigt lång tid det tar för BMW att sätta ett pris. |
|
|
Hur mycket bensin drog bilen innan mappningen? Kul å se att sånt ger positiva resultat även på en sugmotor från BMW :) |
|
|
Ojj nu vart nått fel, kan nån Admin ta bort detta och mitt tidigare inlägg... |
|
|
Hmmm... Man kan ju undra varför man valt denna låga profil när det kommer till att utge var priset ligger? Ungefärlig siffra, någon? |
|
|
finns en tråd här med lite intressant info: Länk |
|
| jag skulle tippa mellan 20-30 papp tyvärr...frågan är hur stor marknaden är för detta kit då tex jag med fler väljer piggyback som inte kostar bråkdelen av vad bmw kommer att ta betalt... + lite annat godis och får ut runt 350-400 rwhp...bmw:s egna kit verkar inte ge mer än sketna 20 valiga hästar.... | |
|
Fördelen med BMW:s kit är ju att alla garantier gäller. Man blir ju betänksam när dom uppgraderar kylningen såpass mycket för bara 20 hk. Folk som då har 350-400 och inte skaffar större intercooler kan ju aldrig hålla i längden. Personal på BMW tror att kittet landar på 15.000 kr Max 20000 får det kosta för att jag ska slå till. |
|
|
tyvärr så tror jag inte att det blir särskilt stor skillnad prestandamässigt...bara med lite frisk luft/kylning ska vi snacka prestanda så är det piggyback, nya downpipes, öppet luftfilter och ic. byt downpipes på bilen i stället om du är orolig för garantin så kommer det garanterat ge bättre prestanda och gasrespons än bmw pajaskit....prislapp c:a 9000 |
|
| Jag har heller inte förstått vrf de uppgraderar kylningen när de handlar om 20 hk | |
|
Antagligen bara för att kunna motivera det höga priset ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.