|
|
|
|---|---|
|
Igår köpte vi en bmw 330i-01. Den gick fint hela kvällen. Idag har min make åkt till Danmark, och nu har naturligtvis en massa varningslampor börjat lysa och jag är så frustrerad och ledsen! Behöver ju lite manlig expertis!! Problemet lyder: ABS-lampan lyser - orange Handbromslampan lyser - orange En lampa med en triangel med ett utropstecken i samt en pil runt om lyser (heter det ASC?) - orange Hastighetsmätaren fungerar inte Och den lilla "L/100km mätaren" under varvmätaren fungerar inte heller. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Vad ska jag göra? Kan jag använda bilen som vanligt? Tack på förhand för hjälpen! Hälsningar Malin, en helt okunnig bilägre;) | |
|
Jag har exakt samma problem och det har konstaterats att det är ABS-givaren på vänster bakhjul som pajat. Det går bra att använda bilen som vanligt utom att man inte bör "tvärnita" då ABSen är ur funktion.. Så det är bara att besöka en verkstad. /bimmo |
|
| Är den köpt hos en återförsäljare är det bara att åka tillbaka med den så att de får fixa problemet. | |
| Mjolner: Hittade ni felet ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.