AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
372

värde

na
394
nasse
528i-98
Vad kan man ge för en 318i-92...13800mil ac hissar abs
stereo nya däck är det någon som kan ge mej ett ungefärligt värde lite snabbt
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det är ingen is eller?

Ca 50000 för en vanlig 318,kanske 15000 mer för en is.

Naturligtvis beroende på skick osv..

Mina gissningar så här på rak arm.

Mvh Janne.
40' skulle jag max betala för en vanlig 318i i bra skick

Kolla så att milen stämmer

-:BeeMWe:-
höhö skulle aldrig ge 65 nissar för en 318iS 92 :)

10 liter bensin på 4 mil...

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nee,men laxar ;)))

Mvh Janne.
na
394
nasse
528i-98
Det är milen jag är lite rädd för ..import från italien
Men han säger att bilen är mycket fin,vad ska jag titta på i första hand ..jag menar kan man se om tex mätaren är skruvad
Vem är säljaren om man får fråga?

na
394
nasse
528i-98
Säljaren är en kille i norrköping han begär 46000
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det mil talet är std på dom flesta import bilar....kolla så mätaren inte är backad!
När är kärran importerad?

MVH
Pelle
cs4605
na
394
nasse
528i-98
Tydligen i år enligt killen,det är min son som vill ha bilen,men det vore tråkigt om han gick på en skruvad bmw som första bil
na
394
nasse
528i-98
Italien import är det något man ska akta sig för,eller är det ungefär samma som tyskimport
Nasse: Jag har själv en 318 fast 94:a. Gav 65 pengar för den förra sommaren. Svensk-såld 9000 mil en tidigare ägare. Visserligen snålt utrustad utan AC (dyrt om den inte funkar) eller taklucka (190 cm lång, du uppskattar man 3 cm högre takhöjd!), men i gengäld välskött (full s-bok), fina alufälgar, airbag samt en väldigt snygg metallic färg vilket jag uppskattade, då de flesta 318 tenderar komma i antingen rött eller vitt.

Jag skulle akta mig för en italien import, kolla den ordentligt vad som dokumenterats. Dessutom kanske italienbilarna har sämre värmepaket eller rostskyddsegenskaper än de tysk/svensksålda?

Mitt råd till dig Nasse är att hitta en 94:a eller senare då den har en mycket bättre och slitstarkare motor än den gamla M-40 spisen som hängde med fram till 93:orna. Man slipper därmed ideliga kamremsbyten (finns kedja i 94:orna) får lite bättre bottenvrid och en ännu bättre bränsle-förbrukning (0.7 liter blandad körning).
na
394
nasse
528i-98
Jag har nog tänkt som du Kristopher,men sonen har inte så mycket pengar att handla för jag tror att vi skippar den här bilen ialla fall och gör som du säger försöker att hitta en 94:a jag har själv en 318is-94
Donk
Försök hitta en så pass ny bil och i så fint skick som möjligt och bry dig inte om vad det är för modell, 316 eller 318 är faktiskt ingen större skillnad. Efter -94 är som sagt iallfall att rekommendera, på årsmodell -95 eller -96 kom också dubbla airbags och den digitala klimatanläggningen. Känns som modellen blev aningen modernare i och med det.

Vet inget om Italien-import så där skulle jag nog vara lite tveksam men en tyskimporterad bil med full dokumentation och historik (och ej onormalt låga miltal..) är ofta en bra affär. Se till att bilen har nackstöd bak och värmesitsar, även om man själv inte tycker det är så nödvändigt så tycker nästa köpare garanterat det är superviktigt den dag du sen ska sälja bilen vidare, och vill kanske därför pruta ordentligt bara för den inte överensstämmer med svensksålda modeller!

Jag gav 62 för min 316 -96 i nyskick med klima mm och är helnöjd. Verkligen mycket bil för pengaran (och dessutom relativt ny)! Kollade lite på motorstarkare modeller men då får man gå ner till årsmodell -92 och -93 för samma pengar och då är ju oftast chansen större att man åker på fler reparationer.

Själv är jag student och den ekonomiska aspekten är mycket viktig för mig, vore jag i en annan situation skulle jag kanske tänka annorlunda.

Lycka till med bilköpet och tänk på att just E36:an ofta är väldigt övervärderad.

Mvh Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.