AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
788

Skulle behöva lite tips och så angående byte av bakvagn bmw e30

Sy
66
Synnergren
320ik -88
Tjena gott folk nu är det så att jag har fått för mig att börja mitt första bygge och självkalrt vill man ju att det ska bli bra men jag har ett problem är inte så erfaren! Så nu min fråga till er ja ska Satsa på ca max 600hk i min bmw 320 -88 har tänkt mig att byta till 325 bakvagn för den har är ju lamell-diff och håller bättre plus att den har skivor bak (rätta mig om jag har fel) så det ja egentligen skulle vilja ha hjälp mer är väll tips och råd hur ja ska gå tillväga !?
Tacksam för svar Mvh marcus
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Lamelldiff är inte standard på nån E30 utom M3.

Skivor finns på flera modeller, att byta bakvagnen är inget problem, ta ner den gamla,sätt upp den nya.
Köp nya bromsrör, bromsslangar och handbromsvajrar i sammanband med bytet.
Sy
66
Synnergren
320ik -88
Okej trodde det var standard på 325 men då hade jag väll fel :P

Jo det är väll inte det som är problemet egentligen utan måste jag byta ut allt bakvagns mässigt det var nån som sa att behöver inte byta ut allt för att få det att hålla men han var inte säker han heller.

Tycker du ja ska satsa på m3ans bakvagn istället ? för den klarar väll en hel del kan ja tro !?

Tack för svaret

Mvh
Sy
66
Synnergren
320ik -88
Skulle behöva lite råd på vad man kan köra med för bakvagn vill helst att det bara ska vara att byta slippa mäta och göra nya hål och sånt
och vad som håller bra

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.