|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fråga angående vilka däck som passar på fälg. Jag har idag BMW fälgar med 205/55 16 däck på. Min fråga är om jag kan sätta på ett par 195/65 16 däck på samma fälgar. bmw 320i 2003 med orginalfälg. | |
| Din bil är dessvärre helbilsgodkänd så du får inte montera något annat än vad som står i instruktionsboken och förardörrens stolpe. 195/65 skulle ge en större rullomkrets än 205/55 vilket resulterar i att det går fortare än vad din hastighetmätare visar. När din hastighetsmätare visar 100 km/h är din hastighet ca 104km/h. | |
|
Du kan ha 195/55 eller 195/60 på 16"-fälgar. 195/65 ger stor rullomkrets. Kolla längst ner på Länk. Omkretsen på hjulen får inte skilja mer än 3% eller 5%, men det bästa är att komma så nära original som möjligt. mvh Tomas |
|
|
Tack, då vet jag! |
|
Bayer_Aleks |
Chris87: Så när jag skor om min bil till 19 tummare på sommaren så är inte bilen "helbilsgodkänd" bara för att det inte står i instruktionsboken eller på b-stolpen? Det är så med alla bilmärken, som tex Volvo S60R, dem "måste" köras med Pirelli P Zero Rosso för att vara godkänd. Det är för att volvo har avtal med Pirelli o inget annat. Vad gäller samuelsam så förstår jag inte varför du vill slänga på 195 däck när fälgens bredd e avsedd för 205. Snåla aldrig på däcken. |
|
Bra pris från kompis på knappt använda däck, därför kunde det varit aktuellt.! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.