|
|
|
|---|---|
|
Har kollat in lite bilar på mobile.de och hittade ngr exemplar från island för ett bra pris. Jag ringde upp en firma och de ville ha 25% i förskott och skulle sedan lämna in bilen till ngn skeppfirma i mitt namn och efter det att jag fått ngn slags verifikation på detta skulle jag betala resten och få bilen skeppad till Sverige. Jag tycker ju inte om iden att skicka iväg pengar i förskott men är intresserad av eran erfarenhet, ideer, tips, mm. Har ngn av er importerat från island? Tacksam för svar. | |
|
Tokblåsning!!! Alla onormalt billiga bilar på mobile är fejk. Handlar nästan alltid om att man ska betala förskott för försäkring, transport, handpenning osv. Dessa pengar ser du aldrig igen. Lite nytt att de kör en Islandsvariant dock, normalt sett brukar det vara vänsterstyrda bilar i England osv som man försöker blåsa folk på. Om det är för billigt för att vara sant så är det inte sant. En mycket enkelt sätt är att be om fler bilder per mail på bilen. Du kommer inte få några eftersom bilen helt enkelt inte finns i verkligheten. Island är faktiskt inte så billigt som folk tror, trots valutakrisen. De har rejäla bilskatter vilket avspeglar sig i begagnatpriserna. ______________________________ //Lövet |
|
|
Här är länken till bilen. Länk Läste i DI att bilförsäljare i Island vill att staten skall göra ngn ny lag så att det skulle bli lättare att sälja begagnade bilar utomlands. Minska skatten för exportbilar alltså. De har tydligen massor med dyra bilar som ingen vill/kan köpa. När man importerar från USA så skickar man väll pengar i förväg eller? Jag tänkte föresten inte skicka iväg pengar bara sådär... |
|
|
Jag nyanserar mitt svar en aning. Reagerade starkt för jag tyckte att mönstret såg ut precis som alla andra blåsningar som dyker upp på mobile. Denna bil har ju faktiskt riktiga bilder (inte knyckta någon annanstans) och dessutom ett chassinummer. Bilen var inte heller på tok för billig. Du kan säkert vända dig till BMW för att kolla att chassinumret är äkta. ______________________________ //Lövet |
|
|
Den annonsen ser seriös ut i mina ögon. Håller med Andreas att upplägget påminde starkt om standarblåsningar på mobile... ___ //Ulf |
|
|
tack för svaren. är det ngn som har importerat från island som kan dela med sig av sina erfarenheter? ps:sorry om jag "lurades" med mitt inslag, tack Andreas för att du ville hjälpa till. |
|
|
Finns mer att läsa hos den här firman som är störst på Island Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.