|
|
|
|---|---|
|
Ska bes. M3:an i morgon och är lite osäker vad som gäller ang. däckdim. och spacers vid bes. Kan man bes. med samma bredd på däcken fram/bak, när det står 225 fram/255bak i reg. beviset? Spacers, är det något som kan strula till det vid bes. ? /Erik | |
|
Tar däcken i någonstans någon gång? Vilken dimension pratar du om? Ser det "galet" fel ut? Normalt är det idag extremt ovanligt att få anmärkning för att däcken inte är i originaltappning s.a.s., men SBP KAN klanka ner på detta en dålig dag ty din vagn är ju i ett "helbilsgodkänt" utförande och då KAN det bli anm. om du inte har däcken som bilen är "specad" med i reg. beviset.. Vad gäller spacers så vet jag inte huruvida SBP anmärker på detta, men där finns det större misstanke om anmärkningar..Tror jag. Hoppas att du får bättre svar än det jag kunde komma med nu.. Prova att leta i sök funktionen här på forumet, där har denna fråga garanterat disk. tidigare. Mvh Janne. |
|
|
Är bilen helbils godkänd och man får en kinkig besiktningsman så kan det bli problem med allt annat än vad som står i instrumentet till bilen Har iofs aldrig hört om någon som haft däck och fälg som är inom toleranserna fått spanska flaggan för det Om man har orginal fälgar så tar det ju inte så lång tid att sätta på de så om man är osäker på om det går slipper att åka tillbaka Ha de T |
|
|
Tack för snabba svar. Problemet är att däcken bak på mina std. 19" är ganska slitna. Nu kör jag med 18" bakfälgar och 265 runt om. Däcken tar inte i någonstans. 18" bak och 19" fram skulle ev. vara ett alt. Skulle iofs. se lite galet ut, även om rullomkretsen är stort sätt den samma. |
|
|
Funkar antislir mm ? |
|
| Totalt 16 mm får du har spacerplatter dvs 8mm på varje sida.. | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.