|
|
|
|---|---|
|
Efter några år utan bil har jag bestämt mig för att nu är det dags för återfå lite mobilitet. Givetvis känns det då som gammal BMW-ägare svårt att inte välja BMW igen. För att få rimliga premier som storstadsbo kollar jag mest på e46 318i touring. Följande två länkade objekt skulle vilja få hjälp med värderingen på. - Länk -en privat stålblå ´04 nu med drygt 8300 mil på mätaren. Inspektion 2 och fyra nya däck på gång inom 1000 mil. Vinterhjul nästan slut. - Länk - en orientblå ´05 hos BMW-handlare. Nyservad och nästan nya däck. Dragkrok finns vilket jag annars tänkt eftermontera. Båda bilarna har beskrivits som fina och problemfria av tidigare ägare. Mvh Bengt | |
|
Rättelse om 318i T från ´05. Service ingår ej. Inspektion 1 skall göras om c:a 300 mil. /Bengt |
|
|
För mig känns det som definitivt prutläge på åtminstone bil 1 Marknaden är tuff nu och som du säger har du en hel del kostnader på gång. VAD den skall kosta vägar jag inte säga. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Det är definitivt prutläge. Samtidigt verkar priserna variera mer än förr, nästan dagsnotering känns det som. Någon som vet om bilpriser.se brukar vara ett bra riktmärke? I vilket fall väljer jag f n att gå vidare med 05:an hos BMW-handlaren. Efter diverse förhandlingar med båda säljarna verkar handlarens 05:a bli mer prisvärd än 04:an. Går allt i lås under dagen så blir jag med BMW snabbare än jag tänkt :) Är dock fortfarande intresserad av ev åsikter om rätt prisbilder på båda bilarna. Bengt |
|
|
150 för en 318 från 05? Du får ju nästan en 3-serie med nya karossen för de pengarna. Måste ju finnas stor prutmarginal. Jag skulle inte ge mer än 120-125 kanske. jämför med privatpriser på liknande bilar. |
|
|
Har kikat lite 318 Touring och det känns som om riktigt fina ex med rostskyddsgarantin kvar borde ligga runt. -03 strax under 100' -04 +10-15' -05 +25-30' Så 125-130' kanske verkar vettigt. |
|
|
Det blev affär på 05:an hos BMW-handlaren som till slut släppte den för 130´. Känner att slutpriset blev ok för min del och då jag inte riktigt hittat något motsvarande till bättre pris. För den som undrar nu när länken/annonsen är borttagen så är 05:an alltså en E46 318iT-05 uttagen 0509 med lifestyle- och comfortpaket samt dragkrok i orientblåmetallic. 4 950 mil på mätaren, en ägare, nästan nya däck och fint skick. Bilen var nyinbytt, ännu på rekond och utsatt på nätet för 149´(!). Imorgon är det leverans! Ska bli riktigt skönt att bli med bil igen:) Tack för synpunkter och kommentarer. /Bengt |
|
| bengtoh: Vad kul, verkade vara en schysst bil som inte gått så långt. | |
|
Grandy: Absolut schysst. Såhär efter ett par veckor kan jag konstatera att bilen var över förväntan. Mycket nybilskänsla, definitivt rolig att köra samt snål på soppa. Det enda som grumlar bägaren är rekonden som gjordes i sista stund före leverans. Smutsfläckar här och där på lacken, täckkåpor i motorrummet (som enligt säljare inte ska eller bör motortvättas) hade åtminstone kunnat vara avtorkade och lerrester utanför bagageluckans lister. I kupén fanns katthår och egentligen så var det väl på gummimattorna som krutet hade lagts. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag köper bilen av en BMW-handlare. Det mesta fixar sig dock vid kommande tvätt men så var det gummimattorna.. det luktar starkt av avfettning i bilen och troligen från mattorna. Hoppas verkligen detta kommer försvinna efter spolning av mattorna men blanka stänk vid sidan om dem får mig att befara att en del sitter i inredningen. Kommer troligen ta upp detta med säljaren om lukten sitter i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.