|
|
|
|---|---|
|
Som en del säkert sett har jag köpt en 740 med navi. Nu undrar jag vilka de vanligaste felen som uppstår på dessa modeller kan vara, när det gäller denna sak. Jag har en 95:a. naledningen till att jag frågar är att jag kom i kontakt med en människa på jobbet som starkt varnade för dessa tidiga navigationer. vad kan hända, vilka olika åtgärder finns det? Vad kostar saker och ting? Beg/nytt. Man vill ju så gärna att denna lilla "delikatess" ska fungera. Han berätta om att navigationen tappade kontakten med omvärden. Borde det inte bara kunna vara antenn, eller fel på mjukvaran(läs: skivan) Sedan undrar jag vart navienheten sitter samt var ex cd-växlare sitter. Kan man pluppa i en dvx-cd och se på film i navigationen? Vad finns det för möjligheter att koppla in dvd, tvspel mm. Många frågor blev det, men bilen är inte hemma ännu och jag är fruktansvärt nyfiken. Hoppas nu på många svar, problemlösningar mm. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
Hej, Jag har en 740 med navi (dock en sen 97´a). Hade problem med min tidigare, men det löste jag själv med en lödpenna och komponenter för 8:- "GPS-navigation" försvann från skärmen, och ON-knappen blinkade. Det var fel på strömförsörjningen i navi-enheten. "Vad kostar saker och ting?" - ny navigation kostar runt 20kkr på BMW (ex montering) Beg. vet jag inte. "Sedan undrar jag vart navienheten sitter samt var ex cd-växlare sitter" - Navienheten är den du stoppar skivan i. (alltså till vänster i bagageluckan, bakom en lucka) CD-växlaren sitter bakom samma lucka, men vertikalt. TV-mottagaren sitter lite längre ner, bakom lite klädsel. (har för mig att det behövs en skruvmejsel för att lossa lite clips för att komma åt den) "Kan man pluppa i en dvx-cd och se på film i navigationen?" - Du menar en DivX-film? Svar: nej, det går inte. "Vad finns det för möjligheter att koppla in dvd, tvspel mm" - Jag har uttag för inkoppling av DVD/video, och allt annat med videoutgång på baksidan av mittarmstöden. (alltså kopplar du lättast i externa källor från baksätet). "Många frågor blev det, men bilen är inte hemma ännu och jag är fruktansvärt nyfiken." - Glad att kunna hjälpa till =) MVH Johan |
|
|
TACK så jätte mycket för det mest utförliga svar jag fått hittills. Vad jag förstått så har du MkII och jag Mk1. Fasen va kul om jag me kunde koppla in extern dvd/video! Det hoppas jag på. Då är det dig man mailar om navigatorn ger sig då..;) Tack än engång, då är det bara en lång väntan kvar... Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Hej igen... Nope, jag har också MK1. (tror MK2 kom under senare delen av 1998) En sak du böe veta är att inte alla bilar har de ingångarna jag har på baksidan av armstöden. Då får man själv dra lite kablar från TV-mottagaren till valfritt ställe. (vissa har kablarna framdragna till armstödet, men inga kontaktdon på utsidan). Man får laborera lite mao =) Om du får problem är det bara att höra av dig (helst via mail), så skall jag se vad jag kan göra. /Johan |
|
|
till wanten... hej jag bytte en resistor för att mottagaren kastade ut CD:n , det gör den inte längre, men nu kommer inte valet för navi upp i tv:n hur fixade du det? är det någonannan resistor som gått sönder? vad för komponent bytte du? Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.