|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det sägs så, men efterson Coupen ochså har en B-stolpe till skillnad från mercor så sticker jag ut hakan och säger att skillnaden är minimal. Inget man känner iaf. Dock är ju Sedanen ändå billigare, vilket bodar gott för banprojekt =). |
|
| för att förtydliga igen. han ville väl inte göra annat än lätta bilen lite? 328an är en ekonomimotor. o inte alls nåt bett på höga varv när den är standard. sen är de inte så lätt att få ut massa krut bara genom att byta insug som vissa verkar tycka. ingen m50 är en racemaskin. men de närmaste man kan komma är en m50b25 utan vanos! | |
| oscarr: ja, sedan är styvare o lättare. då coupen inte har nån riktig b stolpe o får ha grövre förstärkningar i ramen. | |
|
Att sedanen skulle vara lättare stämmer dock inte... |
|
| joho då,,jag o några polare va o vägde våra bilar igår ;) min sedan vägde 1310 kg utan mig. | |
|
Jag kanske skulle sätta på ett 325-insug på min gamla 728 och få lite mer racekaraktär :-) Nej men nått jag ofta funderat på är om alla som byter insug köper de på skroten eller om de köper nya för det verkar ju vara en bristvara med 325 insug eftersom "alla" vill ha dem , eller finns det något annat företag som tillverkar dem ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Här är annars en trevlig banbil. men då får man nog kanske skruva lite först. Länk |
|
|
Kanske beror på utrustning, tankning, växellåda och fälgar. Läste i "History of M-Series" att M3 Sedan skall väga kring 15kg mer än motsvarande Coupé. Och att den är sedanen är starkare på tvären jämfört med coupen. Något som kan fixas med X-brace och Fjäderbensstag fram/bak. |
|
|
Hur som helst så blir sedanen en bättre banbil, lite vridstyvare mest om man inte har delbart säte bak. Samt att den är billigare i inköp. Så sikta in er på en sådan =) 325 insug hittar man lite varstams på annonser och skrotar, säljs till och med färdiga kit anpassade för 328, kolla tråden om detta för mer info! Länk |
|
|
E36 är ett perfekt objekt för en banbil , själv håller jag på och slaktar min m3a 93a för att göra om den bill banbil . fram vagn och bakvagn och hela drivlinan är på väg ner för att byta bussnigar och gå genom lådan bakaxel e.c.t . Funderar på Bur från Sparco , men vart får man annars tag på en Bur ? BC Coilovers sitter redan CSL fälgar på gång och R-däck , har en välldigt fin Inredning från den till salu här på Foumet - Cupe fällbara stolar i svart skinn dvs dem äkta M stolarna ,dörrsidor e.c.t . Precis nyrekondade från Ditech så dem är o absoluta nästan nyskick,! PM vid intreese killar. Sparco Evo stolar sant 6 punkts bälte är på gång istället |
|
|
dedär med 325 insug på en 328 är ju inte för att få upp hästarna, utan karaktären på motorn. sen att jag tycker just 328:an är bättre banbil är ju låda och drivlina som tål lite mer. annars är ju bilarna i princip likadana. jag kan inte säga om vanos eller inte är bässt. båda motorerna ska ju klara höga varv så vitt jag vet. sen är ju ett x-brace fram och flytta de gamla staget bak, en bra uppstyvning av karossen :) BMW ownz |
|
|
Frrla, kanske för att få upp karaktären, men på bänken så ger M52an med 325-insuget bra mycket mer hästar ändock. ` OT: Är det du som är Frrla på garaget också? |
|
|
mixim: ja de är jag som är Frrla på garaget :) heter de på nästan alla sidor jag har :) jag kände igen dej för din bild + namnet ;) och ja, jag kan tänka mig att den får någon häst till men de kan väll inte vara så överdrivet mycket? typ 200hk totalt eller nått.. ska man ha ut så pass att det blir mer hästar (och märkbart roligare) lär man få byta ut en hel del andra grejer, å de är de inte värt, som det nämnts här i tråden också. speciellt på en banbil som ska lekas med. så insuget är väll det ända jag kan tänka mig som gör mest med den motorn för att det ska bli sån pass skillnad att pengen är värt det. BMW ownz |
|
|
Finns en tråd om effekten på en b28a med M50 insug här på autopower. De flesta inlägg och idéer hamnade runt 210hp i alla fall. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Kan ju droppa in här då jag har en 320iC -93 med 2.8 M52 och 2.5 insuget. Fick vid senaste bromstillfället 223,3 Hk vid 6050 varv (kändes onödigt att gå högre) och 299,8 Nm vid 3950 varv, vilket är +30 Hk och +20 Nm mot orginal (dock med KN-filter & cat-back eftermarknadssystem). Dock ska tilläggas att många helt orginal och VÄLSKÖTTA 325/8 brukar ge mer än vad BMW säger, vet en 100% orginal 325 som gav 211 Hk i bänken... /Stefan Gardbrant 00633 |
|
| mm..de vore kul att bänka min hartge nu =) den har ju 2 mopedmotorer mindre än en 328a. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.