|
|
|
|---|---|
|
Hade högt HC på besiktingen, bytte lambda, ingen skillnad. Lät koppla in datan på verkstaden som sa att värmningen till lambdan inte fick ström. Killen på verkstan tipsa då om att det ev kunde vara relät till lambdan. Fick reda på att det sitter i boxen på passagerar sidan i motorutrymmet. Hittade 2 relän där, ett vitt och ett blått, provade att dra ur dem ett och ett när bilen gick och då stannade den bums. Nu idag när jag inhandlat nytt vitt relä så går bilen inte igång? varken med det nya eller gamla eller om jag byter plats på reläna.. Misstänker att bränslepumpen inte går alls nu vid tändningen påslagen, eftersom det är för tyst när man slår på tändningen.. Någon som har någon ide om vad jag har gjort fel eller vad som har hänt? | |
|
Nu har jag visserligen den tidigare motorn, men på den så ska inte pumpen gå bara för att tändningen går utan startar först när man startar motorn, du borde väl kunna bygla stift 30 och 87 i kontakten till reläet och höra om pumpen går då, har svårt att tro att pumpen sak gå på din bil bara för att du har tändningen på. Vet du om du har gnista? Pröva att starta den på startgas, tänder den inte ens så tror jag på vevaxelgivaren.Får se om någon mer påläst kan tänka sig att komplettera/rätta lite efter mig. Lycka till! |
|
|
Jag o en kompis håller på med hans 520-94 med kassa avgasvärden. Bilen går klockrent men ingen ström till förvärmningen. Även felkod på detta. Lambdan är bytt utan framgång. Vilket relä är det mer exakt som styr förvärmningen till lambdan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.