AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
889

Koppla förbi besinpump? Bil:E21 Motor:E30 325

Visa användare
30
Hedman82
BMW E36 316i "Business" (1996)
Jag har en BMW E21 med en E30 325 motor.
Bilen startade sedan luftades koppling efter det starta inte bilen så något har hänt men vet ej vad...
Pumpen går om man lägger ström på den men den startar inte när man slår på tänningen.....
Går det att koppla förbi på något sett & t.ex direkt på tänning istället för till elboxen?
Eller har jag nått annant fel tro?
Ge mig tips!!!

Isåkare
Lexus IS250.
Pumpen går inte direkt på tändningslåset, utan startar inte förens man har nyckeln i startläget, sen tror jag Motronic har inbyggd säkerhetskrets så bränslepumpen stannar när tändningen inte arbetar.

Men kolla att ni inte kommit åt nått av dom små stiften på startmotorn, det ena är ju ström från tändningsnyckeln i startläge, det andra ger ström ut när startmotorn går, och det är troligtvis den kabeln som ger Motronicen signal att starta bränslepumpen.
Visa användare
30
Hedman82
BMW E36 316i "Business" (1996)
Tittade & vi har dragit från startmotorn till Motronicen & den sitter fast hårt...
men från pumpen går en kabel bak mot bakljusen konstigt nog sedan går en kabel till el dosan jag blir snurring!!! konstiga är att den gick innan luftningen...
Men jag tänkte att pumpen ska gå hela tiden medans tänningen är på & man kan koppla så!?
Eller ska jag be nån bil elektriker kolla på bilen...!?

Är du redan användare? Logga in i menyn.