|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Han ringde nyss, går lika illa igen! HELVETE! Hur fan kan den gå bra när man ryckt pluspolen ett tag och sen så dåligt igen? |
|
| Sitter nya lamdbasonder i men fortfarande Köhler racekattar på, kan det orsaka den oroliga tomgången? | |
|
Filmerna då. Film 1 Länk Film 2 Länk |
|
|
Filmerna då. Film 1 Länk Film 2 Länk |
|
|
Film 3 Länk |
|
|
Instämmer verkligen! Vad kan det vara då? Hinner kärran kallna medan ni väntar på att allt ska ladda ur, efter ni ryckt plus-polen? Är det ett problem med värme, istället för ett ECU-problem? Hmmm...vad kan det vara? |
|
|
Bilen går kanon varm som kall när man dragit pluspolen. Vi lät det stå över en natt och den fungerade perfekt vid kallstart, likaså när bilen är riktigt varm. Kan racekattarna vara en av orsakerna? Vanos kan vi utesluta för idag under den halvtimmen bilen fungerade gick den precis som en M3 ska. Vi blir tokiga snart! |
|
|
Race-kattarna...jag har ingen aning. Förstår att ni är desperata, önskar jag kunde säga nåt smart nu. Men NÅN ANNAN kan kanske det? |
|
| Den där tomgången känner jag igen. Har du lyft bilen och kollat på katalysatorn så det inte är hål i den eller liknande? Eller att den är intryckt någonstans? | |
|
Tomgångsmotor? Ska lämna felkod efter sig men tydligen inte alltid. Hade samma fenomen på min när den var trasig. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Aahh! Såg att den redan var bytt. Glöm det! In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Originalkattarna ska på men köhlerkattarna var i riktigt bra skick, hela och fina utan bucklor. Bilen går ju kanon när den varit utan ström ett tag |
|
|
Går bilen in automatiskt i safe mode så att säga om lmm:en är pajj eller gör den det när man drar bort kabeln från lmm? Min gick precis så när ena magnetventilen höll på att pajja. Den står typ exakt på 900rpm på tomgång men liksom hoppar och lät precis som denna. Fanns heller ingen ork i maskinen. Min lmm har också pajjat men då gick den inte ojämt, bara allmänt slö! Hoppas det gett dig nåt iallafall. Men jag skulle kollat magnetventilerna alltså. Mvh: Fredrik |
|
|
Färsk info: Killen som mekar med bilen har jobbat på BMW Växjö i mer än 10 år men har öppnat eget för ett tag sedan och det är han som gjort jobbet med bilen hos BMW i Växjö Vi har ringt till honom idag igen och sa ungefär: "Idag ställer vi bilen hos dig och du kör upp till BMW och felsöker och fixar bilen annars ska vi ha tillbaka varenda öre av dig (ca 17 000:- för delar + jobb som inte fixats)" Han har lagt ca 100h på bilen så han är med trött på den men han skulle upp med bilen igen och felsöka för nu får det fan bli ett slut på det här! Vi har ju kvitto från hans firma så visst är det garanti på det! Fick det här svaret från Zatzy, tror ni det kan vara som han sa? Det känns så: " Alltså, jag vet att ni skrivit att ni bytt box. Men det låter ju faktiskt precis som om det skulle vara någon form av motorstyrningsintelligens som spökar, som gör att den går bra i 30 minuter efter reset, sen när den adapterat klart så skiter det sig pga något trasigt i boxen. Kan ni inte låna ytterligare en box och prova med, det måste gå att provbyta med en annan box utan att behöva betala för en ny, verkstaden som hittills misslyckats anser jag ha en stor skyldighet att ställa upp med detta. Säker på att verkstaden verkligen bytte boxen" Boxen är bytt iaf. |
|
|
är batteriet dåligt så kan det vara så för så vart det på min 3.0a. Vi testade med startkabla bilen då slutade den att bluddra. |
|
| Men bilen går ju som bäst när batteriet vart bortkopplat ett tag? | |
| Skrattretande om det visar sig att du bara behöver ett nytt batteri hehe. Men du får jätte gärna höra av dig om problemet löser sig så vi andra vet vad som var felet. | |
| Batman: Säger väl sig själv att det INTE är batteriet då bilen går som bäst när batteriet varit bortkopplat och då laddas det ju automatiskt ur litegrann. | |
|
databox, Styrenheten Är säker på det hade exakt samma fel på en e36 Jonas M-power |
|
| Som jag skrev tidigare i tråden så sitter det en sprillans ny i bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.