|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som vet vart man köper spjällaxeln till DISA-enheten? (Gäller M54:a) Jag hittar inte den som lös del i RealOEM. Känns ju larvigt att man ska behöva byta hela DISA:n bara för att axel har gått av. Tacksam för svar. __ /Chrille | |
|
Vad händer när axeln går av? Min Disa skramlar när motorn är varm, låter som nåt är på väg ut... If it works, don't fix it. |
|
|
Min började skramla och gå oroligt på tomgång. Lossade DISA:n och spjället trillade bort :( Akta så att den nedre låssprinten inte ramlar in i insuget när du lossar DISA:n. __ /Chrille |
|
|
Ska kolla detta, vad kostar Disa:n? If it works, don't fix it. |
|
|
Skulle tippa på att den går loss på ca 2500 spänn vilket jag vägrar betala för en sån grej när det bara är axeln som e kass. __ /Chrille |
|
|
Sådär ja. Limmade fast axeln i spjället med stålepoxy. Den lär inte lossa. Resultat: Stabil tomgång igen.. __ /Chrille |
|
|
Har uppkommit ett lätt skrammlande ljud från DISAN nu. Men verkar fortfarande göra sitt jobb. Tomgången är fortfarande stabil. Har den gått sönder igen gör jag ett försök till o laga den sen försöker jag ragga tag på en ny i stället. __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.