AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.588

Ny prisutveckling på E24?

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Länk

Kan en komfortstols E24 överhuvudtaget vara värd dessa pengar?

mvh Magnus Melkersson
Nyförvärvet.
Länk

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Tja, det är väl tveksamt... om den hade den gått hälften och haft skinnklädsel i nyskick (dvs "babyrumpsfeeling" även på framsätets skinn) så kanske... men då ska allt funka perfekt och viss nykänsla finnas kvar.

Är bilen i ett fantastiskt skick, dvs att man kan gå omkring och känna på gummilister och damasker och fascineras av nykänslan i material och färg så 90´möjligen -om man letar efter en vit bil med blått tyg.

125´känns för mycket trots att det är en bilförsäljare som har den.

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
En vit bil med taxifärgad komfortinredning kan aldrig gå för dom pengarna, sen höjer ju inte fälgarna på bilden utseendet i positiv riktning direkt, men det är ju enkelt att åtgärda vilket inte färgen på inredningen är.

/Johan
Hmmm...en benämning jag aldrig hört förut:
Komfortstols E24.
Den var fin!

Taxifärgad var inte dum, den heller :-)

När nyss nämnda stolar dessutom saknar precis ALLT när det gäller just komfort och inställningsmöjligheter, blir det ju bara ännu roligare :-)

Jag vet att det knappt går att sitta i dem - hade precis dessa stolar (taxifärgade!) i min fd E24.

Att säljaren inte är den längste indianen i tältet är väl ställt utom allt tvivel...

/Magnus Oldberg
Bostongurkan: Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
johnor:
Carl P här på forumet hade en -87:a med just denna färgkombination (men med 16" BBS) och den var VÄLDIGT trevlig! Innan jag såg bilen var jag klart skeptisk -har svårt för blå inredningar :-) Men när jag såg den föll jag pladask.

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
jo
972
johnor
Alla har vi olika preferenser här i livet, men efter ett ha åkt i ett otal taximercor med blå inredning (allt från tyg och fuskskinnöverklädsel till äkta läder) så har jag personligen väldigt svårt för just den kulören, det bara är så, den känns så oerhört malplacerad i en BMWcoupe som såvitt jag vet ladrig rullat som taxi någonstans (rätta mig om jag har fel). Valet av just denna färg av ursprungsköparen, d.v.s., han eller hon som köpte bilen ny som hade alla chanser i världen att välja en annan färg, tyder bara på att denne var totalt avsaknad av stil och borde köpt en MB 220D istället.

Mvh Johan
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag måste då slå ett slag för blå inredning, jag har det ju själv!!!
Jag tycker faktiskt att det kan vara OK med både tyg och skinn i blått så länge det är sportstolar. Komfortstolar i blått tyg funkar dock inte för mig.

mvh Magnus Melkersson
Nyförvärvet.
Länk

jo
972
johnor
Blått skinn känns lika naturligt som när 70-åriga kärringar får för sig att färga håret i samma färg... men det är ju som sagt min personliga åsikt och inget annat.

Mvh Johan
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Nu har ju jag en förkärlek till Florida så det kanske faller sig naturligt att jag gillar blått skinn:)

mvh Magnus Melkersson
Nyförvärvet.
Länk

Ra
13
Razorwire
BMW 635 Csi 1985
Jag lovar..

Det går faktiskt att sitta i en e24 med blått tyg.
Prövade igår till besiktningen och kom därifrån
med blankt papper.
Nu ska jag ut och köra!

Mvh.Thomas/RZ

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Det här var en rolig diskusion med nya roliga uttryck att lära. Håller med e30cabbe där med taxifärgad mm.

Mvh Jonas B.
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Vi får hålla ihop, du och jag, Razor.
Kosomsblå/blå inredning regerar. Jag skulle gärna byta min skinnsport mot din tyg dito. Jag har börjat tycka att tygsport är läckert.

mvh Magnus Melkersson
Nyförvärvet.
Länk

Ra
13
Razorwire
BMW 635 Csi 1985
Magnus!

Jag kände på mig redan från början att
Autopower hade fått en ny medlem med
både god smak och stil!

See you out there..

Thomas/RZ

Offtopic, jag vet!!!
Thomas/RZ!
Har du gjort nåt med bilen under vintern?
Vore kul att återse sin gamla "hink" nån gång...
Om du inte tycker det blir för långt (men det gör du väl ändå inte?!) så kan jag rekommendera våra träffar Länk på BK Eriksberg.
Din bil har ju faktiskt figurerat där tidigare, så...Länk

Ger mig nu iväg till jobbet. Solen skiner, så det blir nedcabbat in till stan :-)

/Magnus Oldberg
Bostongurkan: Länk
Ra
13
Razorwire
BMW 635 Csi 1985
Off topic....

Hej Magnus!

Har inte kommit så långt än p.ga allt resande,men har
bytt till en Pioneer anläggning + gått över elen lite grand,
2 nya glas bak + lite skönhetsfix.Har även haft den på
helrekond hos mr.CAP.(6000:- not worth it..)

Vore kul att träffas!Är ledig sen i sommar så jag
får se vad som händer då.Hade inga anmärkningar hos
Bilp. så det känns jävligt skönt,särskilt när man kör
lite aktivt ibland..

Gott med cab nu va?;.)

Thomas/RZ

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.