|
|
|
|---|---|
|
Håller på med ett E30 M50B25 swap och har fått tag på en hel E34 525i från 1992 utan vanos som allt plockats ifrån. Det är så att förmodligen så blev databoxen bränd då vi kopplade in kabelhärvan och några kablar låg löst, för att "main relay" och "fuel pump relay" startar inte, har felsökt jätte mycket och allt lutar åt att boxen inte svarar på tändningen och därmed skickar inte ut någon mer signal till reläna. Databoxens boschnr är 0261200405. Nu är min fråga om det går att använda en databox från en vanosmotor? tex 0261200413? Varför jag frågar är för att jag ev. kan få tag på en 413 mycket billigare än en 405, problemet är att 413 boxen måste skickas och jag kan därför inte "bara prova" boxen. Så, är det någon som _vet_ att en vanosbox funkar på en ickevanosmotor vore det kanon. Tacksam för snabbt svar | |
|
Läste mig till lite och tydligen så har 413 boxen något som kallas EWS och är någon säkerhetsfunktion(?) Är det någon som kan bekräfta detta, eller komma med något tips om hur jag ska gå vidare utan att behöva betala 1500-2000 för en 405 box. Någon kanske rent utan har en 405 box och vill släppa den för en rimlig peng? |
|
|
Bytte själv min box för några veckor sen, den hade förövrigt samma nr som din. Vad jag förstått så måste det vara samma box, alltså en med likadant Boschnr. Så 525 -91 och -92 bör det vara samma box på, kan ju hjälpa dig i sökandet kanske. Jag har en 405 box liggande men jag vet inte hur mycket som är sönder i den. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Box från 325 -91 och -92 skall också vara samma. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Fick igång databoxen, tydligen sätter inte databoxen igår bränslepumpsrelät förräns den fått en varvsignal. Alltså BMW har inte som många andra bilar att dom bygger upp ett tryck i slangen innan motorn snurrar runt. Så när startmotorn fick sig lite ström och drog runt motorn så ville bränslepumpen igång! :D Summa summarum: Problem löst! |
|
|
Toppen ! skönt att det löste sig. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.