|
|
|
|---|---|
|
Var nere i tyskland och köpte min pärla förra sommaren och redan vid affären så märkte vi att central-låset inte drog upp passagerar dörrens knapp, den hoppar till lite och verkade igentligen bara kärva lite, säljaren hade inte sett detta och drog direkt ned priset 2500kr. Jag tyckte inte det var jordens undergång att jag fick öppna passagerar dörren innifrån en säsong men nu har det blivit värrre: Om jag trycker på låsuppknappen på fjärren så åker förardörrens knapp upp, samt jag hör bagageluckan låsas upp. För att sedan DIREKT låsa sig igen. Det är lite roulett över det hela för efter att ha tryckt låsupp cirka 4-5 gånger så stannar den tillslut upplåst. Cirka var 30nde gång tittar t.om passagerar knappen upp, så motorn verkar funka. Min far har även han en Z3 (95?) som han haft problem med, det visade sig va elstammen i bagageluckan, dock funkade hans dörrar, var bara bagageluckan som muppade sig. Jag sökte på forumet men hittade ingen som verkar ha haft samma problem, är detta nånting ni vet flera har haft? vart bör man börja felsökningen? att riva loss panelerna på dörrar i bilar är ju sällan roligt, tänkte kolla om det fanns fler saker man bör kolla innan man gör detta. | |
|
Det är väl att klassiskt fel vad jag förstår så har nog en del haft det problemet här på forumet. Men det är väl centrallåsmotorn som brukar spöka ibland. \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Hej, liknade fel på min när den stod på bilfirman :) Jag upptäckte det i tid, säljaren påstår att det var centrallåsmotorn i passagerardörren som bytades ut. Fungerat klockrent sen dess. Lycka till. Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
Hej Jag har bytt motorn till centrallåset på passagerarsidan. Köpte dock inte BMW orginal, utan piratkopia. Fungerar lika bra, fast billigare :-) //Johan, ägare av en BMW Z3 2.8 Roadster |
|
| vart köpte du din piratkopia? | |
|
Jag beställde det via en kille i Karlskrona. www.mobilmontage.se tror jag det heter. Mobilmontage, Karlskrona på eniro.se //Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.