|
|
|
|---|---|
| Har problem med vibrationer på höger framjul, trodde det var vinda skivor men ikke, har bytt å märkt att jag har samma problem nu som tidigare, och har märkt att det verkar som att skivan inte roterat rakt, som om skivan sitter snett gentemot bromsoket. har haft lite rost på navet där skiva å fälg monterat och har gått på med stålborste å fil för att göra rent från rost. men de hjälpte inte, någon som vet vad felet kan bero på? | |
| jag skall kolla Oken imorgon, inte säkert de löper fritt nu när jag tänker efter kan de vara de? | |
| obs vidrationerna kommer endast vid inbromsning å är som värst mellan 70-100 när man bromsar in. | |
|
Känns vibrationerna i pedalen när du bromsar eller "gungar" bilen när du bromsar? Gungar bilen så är det skivorna bak, känns det i pedalen är det skivorna fram som kan är skeva. mvh Peter |
|
|
har bytt både bak å fram, samt putsat upp bromsoken som var fruktansvärt rostiga, så bromsbeläggen kan röra på sig istället för att sitta stumt, å jävlar vilken skillnad, det försvann till 95%, de finns fortfarande samma ljud men känns inte längre gällnade vibration i framvagnen vid lågfart och lågt bromtryck. så problemet är inte löst men de blev klart bättre att putsa upp oken och lägga kopparpasta på glid ytorna både på stavarna å i ändarna på klossarna. jag har även borstat å slipat navplattan å laggt ett lager kopparpasta innan jag monterade nya skivorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.