AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
906

e46 facelift funderingar

Hej

Har sökt runt i forumet men aldrig riktigt hittat på en lösning på mitt problem.

Vad jag har förstått så fick e46 en facelift -02 inklusive cupé och cab modellen?

Nu till min fråga, jag var förra veckan och tittade på en 330ci -03 som inte har faceliften, den är importerad men ändå det skall väl inte göra någon skillnad?

Jag har full historik på bilen och den är tagen i trafik för första gången 2003-03 hur kommer det sig att denna inte har faceliften?

någon som vet hur det ligger till?

mvh
Henrik
Den kan ha varit tillverkad före facelift modellerna.
We
965
Weiman
118i M-Sport -24
E46 coupe och cab fick facelift någon gång under 2003. Är inte säker på om det var i samband med byte till MY2004 (alltså september) eller möjligen tidigare under året.

/Johannes
Min coupé är tillverkad 23 maj -03 och den har facelift.
ah okej tänkte nästan att det var någonting sådant. Så denna kan vara tillverkad i slutet av -02 och tagen i trafik Q1 -03 då har den inte faceliften?

5 dar kvar tills jag får äran att åka och hämta hem den till mig, kommer bli en lång vecka.

Tack för det snabba svaren.
Jag fick en utrustningslista av BMW, o det är där jag fått datumet ifrån.
tittade precis på utrustningslistan och den är tillverkad 18 feb -03 så skiftet var nog i mars då.
Misströsta inte, jag tycker att coupen såg bättre ut innan faceliften, alla linjer passade ihop på ett mera harmoniskt sätt.

Vorsprung durch freude am fahren
jag misströstar inte :) jag längtar och väntar tills på fredag då jag får ska hämta hem den och undertiden står den och ser arg ut i bilhallen.

Så här ser den ut(Dåligt taget kort, ska upp med riktiga bilder när jag får ta med riktig kamera.)
Länk
03-03 fick e46 coupé och cab facelift.

//Jesper

BMW - Better Make Way
Snygg! Shadowline med, fast det ingår ju i M-paketet, ovanligt på coupeer.

Vorsprung durch freude am fahren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.